Handelsbetingelser

Du bør læse betingelserne grundigt igennem inden brug af websitet. Ved at bruge dette website accepterer du disse betingelser i deres helhed.

Velkommen til Zizzis officielle webshop (”Webshoppen”).

Webshoppen udbydes af Zizzi Denmark ApS, cvr. nr.14 01 75 77, Kløvermarken 29, 7190 Billund.
Før du kan bestille en vare på Webshoppen, skal du acceptere disse Handelsbetingelser med Persondatapolitik for Zizzi Denmark ApS og Standardfortrydelsesformular (”Handelsbetingelser”). Det sker ved, at du aktivt klikker af, at du har læst og accepteret disse Handelsbetingelser.

Du accepterer ved dit aktive klik, at vi både kan give dig oplysninger ved brug af e-mail og på papir – alt efter hvad vi måtte finde hensigtsmæssigt.

Vi sælger udelukkende vores varer fra Webshoppen til forbrugere, som er fyldt 18 år.

Du bekræfter derfor også ved accept af disse Handelsbetingelser, at du er 18 år, og at du alene handler som forbruger. Dvs. at du alene indkøber varer til eget forbrug eller som en gave til andre.

Vi leverer kun varer i Danmark. Færøerne og Grønland er ikke omfattet heraf på nuværende tidspunkt.

 

1. Bestilling

Du vil på Webshoppen kunne se oplysninger om en lang række varer - herunder om materialevalg, størrelser, farver, kendetegn, mål, vaskevejledning og priser.

Det er oplysninger, som har til formål at give dig de bedste forudsætninger for at bedømme varen, inden du afgiver en bestilling om et køb på Webshoppen.

Selvom vi hele tiden forsøger at holde Webshoppen opdateret, vil der være tilfælde, hvor vi ikke kan levere den vare, som fremgår af Webshoppen, eller hvor vi ikke kan levere varen til den pris, som fremgår af Webshoppen.

Du accepterer derfor, at Webshoppen alene er en opfordring til dig om at give tilbud til os.
Det betyder, at vi ikke er forpligtede til at levere den eller de varer, som du har bestilt, før vi har trukket penge på din konto.

I din indkøbskurv vil du kunne se de varer, som du har valgt, ligesom du vil kunne se den samlede pris på de varer, som du har valgt. Prisen er opgjort i danske kroner og inkluderer både moms og leveringsomkostninger.

Du er ikke bundet af din bestilling, før du har gennemført følgende trin:

  1. Din bestilling
  2. Information
  3. Betaling

Du kan på ethvert tidspunkt afbryde hvert trin, hvis du har lyst.

 

2. Betaling

Du har mulighed for at betale for din bestilling med følgende betalingskort:

  • Dankort / VISA Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Klarna
  • Trustly

Betaling med betalingskort foregår gennem en krypteret godkendt forbindelse via Adyen, som er godkendt af PBS. Ved betaling vil du blive afkrævet kortnummer, sikkerhedskode og udløbsdato.

Dine kreditkortoplysninger bliver ikke gemt hos Zizzi Denmark ApS. Oplysninger om dit kreditkort bliver håndteret af vores betalingsudbydere Adyen og NETS. Det er derfor ikke muligt for en udenforstående at få dine kreditkortoplysninger i vort system.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen bliver afsendt fra vores lager. Det er først på det tidspunkt, at der er indgået en bindende aftale mellem dig og Zizzi Denmark ApS.

Kortbetalingen er gebyrfrit.

 

3. Bekræftelse af bestilling

Så snart du har bekræftet din betaling af de varer, som du har bestilt, vil du modtage en automatisk genereret e-mail med en bekræftelse fra os.

E-mailen indeholder en opsummering af din bestilling. Dvs. type, størrelse, farve og pris inklusiv moms og leveringsomkostninger, samt dit ordrenummer. Du bør gemme denne e-mail, f.eks. hvis du senere skulle få brug for at kontakte vores kundeserviceafdeling.

Den automatisk genererede e-mail er ikke nogen accept fra os af dit tilbud, men informerer dig alene om, at vi har modtaget din bestilling, og at vi nu vil håndtere denne.

 

4. Håndtering af bestilling

Vi sender din bestilling til lageret i samme øjeblik, som du afgiver bestillingen. Det sker, så leveringen kan ske hurtigst muligt, ligesom det sker for, at vi hurtigst muligt kan sikre, at vi har varen på lager.
Hvis vi ikke har varen på lager, vil du modtage en e-mail herom.

Hvis vi har varen på lager, vil vi hurtigst muligt levere varen til dig.

Vi bestræber os på at afsende din bestilling fra vores lager samme hverdag, som du har afgivet bestillingen på Webshoppen, hvis du har afgivet bestillingen før kl. 15.

Hvis du først har afgivet bestillingen efter kl. 15, eller du har afgivet bestillingen på en weekend- eller helligdag, så vil dine varer som hovedregel først blive afsendt den førstkommende hverdag.

Vi kan desværre ikke påtage os noget ansvar, hvis du måtte modtage varen senere, end hvad du havde forventet.

 

5. Forudbestilling / Preorder

Forudbestilling er en eksklusiv fordel for medlemmer er Club Zizzi. Har du købt varer til forudbestilling, gælder der særlige vilkår: 

  • Varen bliver afsendt så snart vi har den på lager. Bestiller du flere varer til forudbestilling, sendes varerne samlet, når den sidste er på lager. 
  • Se forventet leveringstid i varebeskrivelsen. Vi tager forbehold for ændringer i forventet leveringstid, og du vil naturligvis få besked i tilfælde af eventuelle forsinkelser. 
  • Pengene trækkes først, når varen sendes fra vores lager. 
  • Returret på forudbestilling gælder fra den dag, du modtager ordren – som medlem af Club Zizzi har du 100 dages returret. 
 
6. Information om afsendelse

Du vil, samtidig med at varen sendes fra vores lager, modtage en e-mail. Denne e-mail vil indeholde reference til dit ordrenummer.

E-mailen vil herudover indeholde følgende oplysninger, som er relevante for dig, og som du bør gemme:

  • Track and trace-nummer til din pakke
  • Faktura for dit køb
  • Disse Handelsbetingelser

 

7. Levering og information

Du kan desværre ikke selv komme og hente dine varer hos Zizzi Denmark ApS i Billund.

Vi sørger for at indgå en aftale om levering med et fragtfirma. En vare er leveret, når du har den i din besiddelse. Dvs. når den er leveret til din adresse, eller du har hentet den på posthuset, i butikken eller lignende.

Der gælder særlige omstændigheder, hvis du er tilmeldt FlexLevering hos den leverandør, der leverer din pakke. Hvis du er tilmeldt en sådan ordning hæfter du selv for pakken, hvis den skulle bortkomme efter fragtfirmaet har afleveret den hos dig. Dette sker i henhold til din aftale med fragfirmaet, hvorfor Zizzi ingen indflydelse, instruktion eller beføjelser har. Eventuelle spørgsmål skal rettes direkte til fragtfirmaet.
Din pakke med varer vil indeholde en Returseddel med vejledning samt et klistermærke påtrykt ”Returpakke”.

Retursedlen indeholder en oversigt over de varer, som du har købt, samt en vejledning til returnering.
Retursedlen og klistermærket påtrykt ”Returpakke” skal du benytte, hvis du vil returnere en eller flere af de varer, som du har købt - f.eks. hvis du ønsker at fortryde dit køb, eller hvis du ønsker at reklamere over varen.

Ved underleveringer krediteres der for ordrens manglende antal. Ved evt. linjerabatter krediteres dette også på ordren. Der vil i begge tilfælde blive adviseret på samme mailadresse, som er oplyst ved købet.

Pakker leveret med Click & Collect til butik skal afhentes inden 14 kalenderdage. Hvis ikke du har hentet pakken inden da, bliver den behandlet som en returnering.
Bliver din pakke leveret med et fragtfirma kan fristen for afhentning variere. Fristen er typisk mellem 7 og 14 kalenderdage, men du skal hente oplysninger herom hos dit valgte fragtfirma.

 
8. Fortrydelse

Du har, som medlem af Club Zizzi, ret til uden begrundelse at fortryde dit køb i indtil 100 dage efter den dag, hvor du - eller en af dig angiven tredjemand som ikke er transportøren - har fået varen i fysisk besiddelse. Hvis du ikke er medlem af Club Zizzi, vil 30 dage være gældende.

For at kunne benytte din fortrydelsesret som medlem af Club Zizzi skal du inden 100 dages fristens udløb meddele os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Hvis du ikke er medlem af Club Zizzi, skal du meddele dette inden 30-dages fristens udløb.

Det kan ske ved, at du gør brug af den Standardfortrydelsesformular, som er vedlagt disse Handelsbetingelser.

Du kan også vælge at fortryde dit køb på andre måder. Meddelelsen skal i så fald blot være utvetydig og ske til:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
retur@zizzi.dk

Hvis du har gjort brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder også de eventuelle leveringsomkostninger på max DKK 39, som du selv måtte have afholdt til leveringen af dine varer.

Vi er dog ikke forpligtede til at refundere betalingsgebyret eller de ekstra omkostninger ud over de max DKK 39, som du selv måtte have afholdt som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi har tilbudt til dig.
Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med din tilbagelevering af varen. Disse udgifter vil typisk beløbe sig til DKK 39. Beløbet vil vi fratrække dit tilgodehavende, inden det udbetales til dig.

Tilbagebetaling vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse fra dig om din beslutning om at fortryde købet. Du vil kunne se dine penge i løbet af 2-30 dage, alt efter hvilket kort du har benyttet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen - alt efter hvad der er tidligst.

 

9. Tilbagelevering efter fortrydelse

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Hvis du har fortrudt dit køb, så skal du som medlem af Club Zizzi tilbagelevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 100 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Er du ikke medlem af Club Zizzi, vil 30 dage være gældende.

Tilbagelevering skal ske ved at benytte retur-klistermærket "Returpakke", som sidder på "Retursedlen", som var vedlagt din pakke med varer, da du modtog den.

Du kan ikke tilbagelevere varer ved at aflevere dem fysisk hos Zizzi Denmark ApS i Billund. I stedet skal varen sendes til: Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund, sammen med en udfyldt Returseddel, eller afleveres i en af Zizzis egne butikker.

Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med din tilbagelevering af varen. Disse udgifter vil typisk beløbe sig til DKK 39. Beløbet vil vi fratrække dit tilgodehavende, inden det udbetales til dig. Der er fri retur til Club Zizzi medlemmer.
Det er dit ansvar, hvis varen bliver væk eller beskadiget under forsendelse, så husk at notere det Track & Trace-nummer, der står på den returpakkelabel, du benytter.

Varens stand, når du sender den retur
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.
Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kan komme til at hæfte for.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering som vi tilbyder. Vi refunderer beløbet svarende til den billigste form for standardlevering. Er den billigste standardlevering gratis (0 kr.) refunderes intet.

 
10. Voucher/kampagner

Hvis du har fået rabat eller brugt en rabatkode/ voucher.
Har du fået en rabat ifbm. en kampagne eller brugt en rabatkode på noget, som du vil returnere, vil den unikke rabat være brugt i henhold til vilkår og tidsrammen, der er beskrevet i den enkelte kampagne/rabatkode.
Har du modtaget din vare og ønsker at bytte til en tilsvarende vare, i anden størrelse kan vores kundeservice hjælpe ved kontakt.
Du kan altid se på din ordrebekræftelse, hvad du har betalt for en vare. Det er dette beløb, du vil få retur ved returnering af den pågældende vare.

 

11. Bytteservice

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.
Butikken kan sætte en refunderingsproces i gang, men ikke ombytte til en ny vare. Det betyder, at du i butikken kan returnere en eller flere varer, som bliver refunderet til dig efter betingelserne her på siden. 

 
12. Fejl i forsendelse

Hvis vi beklageligvis ikke har leveret de varer, som du har bestilt, og som står oplyst på din faktura og/eller din Følgeseddel, så skal du kontakte vores kundeserviceafdeling (se Pkt. XV), hvor du bedes oplyse dit ordrenummer.
Så vil vi hurtigst muligt undersøge din ordre nærmere og vende tilbage til dig herom.
Zizzis erstatningsansvar er begrænset til et maksimalt beløb svarende til prisen på den vare, som du har købt.

 
13. Reklamation

Hvis du har købt en vare på webshoppen, som trods vores kvalitetskontrol er med fejl, har du ret til reklamere. Dette gør du sådan:

1: Du kan enten vælge at reklamere i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

2: Eller du kan vælge at sende din vare retur til Zizzi Denmark ApS.

Her er det vigtigt, at du markerer på retursedlen, at der er tale om en ”Reklamation”, samt hvor på varen reklamationen er.

Du skal ikke betale returporto for de defekte varer. Du skal derfor blot på din pakke sætte retur-klistermærket "Returpakke", som var vedlagt din pakke med varer, da du oprindeligt modtog denne. Så sørger vi for betaling.

Hvis vi konstaterer, at varen er mangelfuld, vil vi uden videre refundere det beløb, som du har betalt for den pågældende vare. Det vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

 
14. Gældende lov og klagemulighede

Dit køb er i det hele taget omfattet af den almindelige danske købelov.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email adresse: kundeservice@zizzi.dk

 
15. Forbehold

Vi tager forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer, som fremgår af Webshoppen.
Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på Webshoppen, præcist gengiver de farver, som varerne faktisk har. Hvordan farverne gengives, afhænger af indstillingerne på din computer.

Informationerne på Webshoppen kan indeholde tekniske fejl eller typografiske fejl.

Informationen på Webshoppen kan ændres uden varsel.

Informationerne som publiceres på Webshoppen kan indeholde referencer eller krydsreferencer til andre produkter. Adgang til sådan information kan ikke garanteres, specielt med tanke på at al information kan ændres uden varsel.

Rabatter, koder og kampagner hos Zizzi gælder kun hos Zizzi og kan ikke anvendes på vores partnerside pluslet.

 
16. Personoplysninger og cookies

I forbindelse med din brug af Webshoppen vil der blive behandlet (herunder indsamlet og brugt) en række oplysninger vedrørende dig.

Det er en betingelse for din brug af Webshoppen, at du accepterer den gældende Persondatapolitik for Zizzi Denmark ApS, som er vedlagt disse Handelsbetingelser som bilag 1 (”Persondatapolitik”). Du accepterer denne Persondatapolitik, når du aktivt klikker af, at du vil acceptere disse Handelsbetingelser.

Den til enhver tid gældende Persondatapolitik for Zizzi Denmark ApS og Information om brugen af cookies kan findes på hjemmesiden under domænenavnet www.zizzi.dk.

16.1 Feedback

Hos Zizzi ønsker vi altid den bedste kundeoplevelse. Derfor inviterer dig via e-mail til at anmelde os på baggrund af din seneste ordre.

Dette har til formål at samle feedback og forbedre vores tjenester.

Vi bruger et eksternt firma, Trustpilot A/S, til at indsamle din feedback, hvilket betyder, at vi vil dele dit navn, din e-mail-adresse og dit referencenummer med Trustpilot til formålet.

Hvis du vil læse mere om, hvordan Trustpilot behandler dine data, kan du finde deres privatlivspolitik her

 
17. Ophavsret & varemærker

Varer og indholdet på Webshoppen - herunder tekst, billeder og lyd - er ophavsretligt beskyttet og tilhører Zizzi Denmark ApS.

Varer og øvrigt indhold på Webshoppen må ikke anvendes, gengives, ændres eller kopieres, medmindre der foreligger et samtykke fra Zizzi Denmark ApS.

Varerne, som kan købes på Webshoppen, er mærket med varemærker, som er registrerede af Zizzi Denmark ApS.

Det er ikke tilladt at anvende disse varemærker i erhvervsmæssigt øjemed, medmindre der foreligger et samtykke fra Zizzi Denmark ApS.

 
18. Kontaktoplysninger

Hvis du vil kontakte Zizzi's kundeservice pr. telefon, kan du ringe på: +45 69 16 59 19 (Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00, fredag: kl. 09.00-16.00)

Vi kan ikke kontaktes i weekenden eller på helligdage.

Du kan også kontakte os pr. e-mail: kundeservice@zizzi.dk

Du kan også anvende almindelig post ved fremsendelse til:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice – Ecommerce

Åbn og print vores standardfortrydelsesformular her

Du kan også blot kopiere teksten fra fortrydelsesformularen og sende det via mail til kundeservice@zizzi.dk

Version 05. d. 25. 10. 2023

 

Bilag: Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges