Kundeservice

vilkår og betingelser

null

Standardfortrydelsesformular

Du kan sende denne via post eller blot kopiere teksten fra fortrydelsesformularen og sende det via mail til retur@zizzi.dk

---

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til

Zizzi Denmark ApS 7190 Billund, e-mailadresse: kundeservice@zizzi.dk.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugers navn:

Forbrugers adresse:

Dato:

Forbrugerens underskrift

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Cookiepolitik

Ved at benytte denne hjemmeside, www.zizzi.dk, accepterer du, at vi bruger cookies.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hjemmesidens brug af cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, og om du tidligere har besøgt siden mm.

Her er oversigten over hjemmesidens brug af cookies og vores samarbejdspartnere i denne forbindelse:

Nødvendige cookies

Disse cookies er påkrævet for, at hjemmesiden kan levere en tjeneste, som slutbrugeren udtrykkelig har anmodet om. Det kan f.eks. være cookies, der bruges for at få en indkøbskurv til at virke.

  • Hjemmesidens indhold er lagret og administreres gennem Hedal Kruse Brohus CMS platform. Den sætter cookies, som bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden, og huske, om du fx er logget ind.
  • Vi bruger vores cookiescript til at finde ud af, hvorvidt du er blevet informeret om hjemmesidens brug af cookies
Præference- cookies

Disse cookies bruges til at sikre den optimale brugeroplevelse på hjemmesiden. Det er f.eks. valgte præferencer såsom sprog eller valg, som gør navigationen enklere. Der indsamles ingen personligt identificerbare data med denne type cookies.

  • Videoer indlejret på siden er via YouTube. YouTube bruger bl.a. cookies til at registrere, hvilke video der vises, og hvor meget af filmen du har set. YouTube cookies er såkaldte Flash cookies.

Drifts- og optimeringscookies

Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. Det kan f.eks. være optælling af antallet af besøgende eller andre informationer, der skal bruges til analyse. De bruges også i forbindelse med spørgeskemaer.

Disse cookies kan i begrænset omfang indsamle data, der kan henføres til den enkelte bruger.

  • Vi bruger Google Analytics for at analysere, hvordan brugerne anvender hjemmesiden. De oplysninger, som cookien indsamler om din brug (trafikdata, herunder din IP-adresse), sendes til og gemmes på Googles servere i USA.

Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Marketing - anonym tracking på tværs af hjemmesider

Disse cookies anvendes til at følge brugere på tværs af deres besøg på flere hjemmesider. Disse cookies kan bruges til at opbygge profiler, der viser, hvilke søgninger hver bruger har foretaget eller hvilke sider, de har besøgt. Disse cookies kan lagre data, der identificerer den enkelte bruger, eller som indeholder specifik information om brugeren.

Anonyme data kan blive delt med 3. part.

  • Cookies fra Facebook bruges til at vise en "synes godt om"-knap og information om hvilke af dine Facebook-venner, der synes godt om. Facebook giver endvidere adgang til et statistik værktøj (Facebook Insights), der viser information omkring brugen af Facebook.
Marketing – målrettet annoncering

Disse cookies bruges til at følge søge-, læse- og købsvaner.

Den indsamlede information bruges til at vise individualiseret marketingindhold såsom bannerannoncer. Anvendelsen af disse cookies kan indebære lagring og anvendelse af personlig identificerbare informationer til visning af individuelt tilpasset indhold og/eller deling af disse data med en 3. part med det samme formål. Enhver information, der lagres med brug af disse cookies, kan blive videregivet til 3. part.

  • Vi samarbejder med virksomheden Precis Digital til styring af internetannoncer i forsøg på at vise dig annoncer, der har relevans for dig
  • Vi samarbejder med virksomheden Loyalitetsbureauet Bazaki ApS om brugen af systemet Heyloyalty til styring af vores nyhedsbrev samt Raptor i forsøg på at vise dig styles, der har relevans for dig.
  • Hvis du siger ja til at modtage beskeder fra Zizzi direkte i browseren, sender vi dig browserbaserede budskaber direkte i din browser. Hvis du allerede er Club Zizzi-medlem, kobler vi disse cookies med dine allerede eksisterende medlemsdata.
​Sådan afviser eller sletter du dine cookies

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

​Sådan fravælger du push beskeder fra Zizzi

Det er muligt at afmelde sig push-beskeder i din browser. 
Bruger du Chrome som browser, gøres det ved at:

1. Klik på hængelåsen i adresselinjen

2. Ud for notifikationer, vælg "Tillad ikke"

 

Hjemmesidens ejer og kontaktoplysninger

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
DK-7190 Billund
CVR: 14017577

E-mail kundeservice: kundeservice@zizzi.dk
Telefon kundeservice: +45 69 16 59 19

Persondatapolitik

1.  Generelt

1.1 I denne persondatapolitik kan du læse om, hvordan Zizzi Denmark ApS (”Zizzi”, ”vi”, ”os”) indsamler og behandler personoplysninger om dig, når du handler på - eller besøger vores hjemmeside, www.Zizzi.xx (”hjemmeside”).

1.2 Vi behandler kun dine personoplysninger i overensstemmelse med denne persondatapolitik og gældende lovgivning som vi er underlagt, herunder den Generelle Databeskyttelsesforordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri bevægelighed for sådanne oplysninger (herefter ”GDPR”) og lokal databeskyttelseslovgivning.

1.3 Zizzi er dataansvarlig for dine personoplysninger. Du kan henvende dig til Zizzi via kontaktoplysningerne i pkt. 9.

1.4 Hvis du besøger vores sider, kommunikerer eller på anden måde interagerer med os på sociale medier, såsom Facebook og Instagram, kan du finde de separate Privatlivspolitikker på det gældende sociale medie. På disse platforme kan gælde et fælles dataansvar mellem Zizzi og det pågældende sociale medie.

 
2.  Indsamling af personoplysninger og retsgrundlag herfor

2.1 Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af hjemmesiden. Det kan fx være om, hvilken browser du bruger, cookies til at afgøre hvad du søger efter, din IP-adresse, netværkslokation samt informationer om din computer.

2.1.1   Formålet er at optimere hjemmesidens funktion og skabe den bedste og mest målrettede brugeroplevelse til dig – blandt andet gennem målrettet markedsføring, herunder retargeting via Google og Meta. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan varetage vores legitime interesser i at forbedre hjemmesiden samt at vi kan vise dig de bedste og mest relevante tilbud. Se mere i pkt. 5.3.

2.1.2   Retsgrundlaget for behandlingen af disse oplysninger er GDPR art. 6(1), litra f.

2.2 Når du shopper via hjemmesiden, indsamler vi også de oplysninger, du selv afgiver. Det er fx navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmåde, oplysninger om hvad du køber, leveringsønsker samt om din IP-adresse.

2.2.1   Formålet med at indsamle disse oplysninger er først og fremmest at kunne levere de produkter, du køber, vi skal bruge oplysningerne for at overholde købsaftalen med dig. Desuden bruger vi oplysningerne til at overholde lovkrav om bogføring og regnskab. Dit navn og e-mail behandler vi også for at kunne sende dig en invitation til at vurdere købsoplevelsen.  IP-adressen indsamles alene for at varetage vores interesse i at forhindre misbrug.

2.2.2   Retsgrundlaget for behandlingen af disse oplysninger er GDPR art. 6(1), litra b, c og f.

2.3 Når du kontakter vores kundeservice, enten via mail, telefon eller chat, indsamler vi de oplysninger du afgiver, som er relevante for at vi kan hjælpe dig. Det er fx navn, adresse, e-mail, telefonnummer, ordrenummer/kvitteringsoplysninger samt oplysninger om hvad du eventuelt vil returnere/reklamere over samt diverse spørgsmål du måtte have.

2.3.1    Formålet med at indsamle og behandle disse oplysninger er først og fremmest at kunne overholde købsaftalen med dig, herunder for at håndtere eventuelle returneringer eller reklamationer samt vores legitime interesse i at yde god kundeservice og besvare eventuelle spørgsmål du måtte have om vores produkter mv. Desuden bruger vi oplysningerne til at overholde lovkrav om bogføring og regnskab.

2.3.2   Retsgrundlaget for behandlingen af disse oplysninger er GDPR art. 6(1), litra b, c og f.

2.4 Når du melder dig ind i vores kundeklub, Club Zizzi, giver du samtidig dit samtykke til at modtage markedsføring fra os via e-mail (nyhedsbreve, eventinvitationer, mm.). Ved tilmelding skal du oplyse dit navn, e-mail samt foretrukne butik. Herudover kan du selve vælge om du også vil oplyse din fødselsdato, adresse, mobilnummer samt samtykke til også at modtage kommunikation på SMS.

Som led i dit medlemskab indsamler vi desuden oplysninger om din brug af kundeklubbens fordele, deltagelse i konkurrencer og lignende. Dette har vi mulighed for at sammenholde med oplysninger om fx dine køb og returnering, både online og i vores fysiske butikker.  

2.4.1   Formålet er at kunne administrere dit medlemskab og levere dig de ydelser og tilbyde dig de fordele, der er forbundet med dit medlemskab af kundeklubben. Herudover er formålet også at kunne varetage vores interesse i at kunne udvikle og optimere Club Zizzi, sende dig nyhedsbreve med gode tilbud, invitationer til events, konkurrencer mm., herunder foretage målrettet markedsføring, inklusiv særtilbud.

2.4.2   Tilmelding til Club Zizzi er betinget af, at du giver et særskilt samtykke til at modtage elektronisk markedsføring. Herved accepterer du, at vi sender dig tilbud, inspiration, invitationer til events og konkurrencer osv. på e-mail. Det er muligt også at give samtykke til at modtage kommunikation på SMS.

2.4.3   Retsgrundlaget for behandlingen af disse oplysninger er GDPR art. 6(1), litra b og f.

2.5 I det omfang vi har henvist til vores legitime interesse som retsgrundlag for behandlingen af personoplysninger, har vi foretaget en interesseafvejning, for at sikre, at dine interesser eller frihedsrettigheder ikke går forud for vores legitime interesser. Kontakt os, ved brug af kontaktinformation beskrevet i pkt. 9, hvis du ønsker at modtage mere information om vores interesseafvejninger.

2.6 Såfremt Zizzi ønsker at behandle dine personoplysninger til andre formål end det, personoplysningerne oprindeligt er indsamlet til, vil vi forud for den videre behandling give dig oplysninger om dette formål.

 
3.  Hvor stamme dine oplysninger fra

3.1 I de fleste tilfælde modtager vi oplysningerne fra dig, når du besøger vores hjemmeside eller interagerer med os på sociale medier, køber vores produkter, oprettes som medlem af vores kundeklub, eller på anden måde kommunikerer med os.

3.2 Når du bruger med vores hjemmeside og platforme, kan vi automatisk indsamle visse data om dig, jf. pkt. 2.1. Vi indsamler disse oplysninger ved hjælp af cookies og lignende teknologier. Vi kan også modtage disse data om dig, hvis du besøger andre hjemmesider eller sociale medier, der benytter vores cookies. Vi bruger kun cookies – udover teknisk nødvendige cookies – hvis du har givet dit samtykke hertil. Du kan få yderligere informationer i vores Cookiepolitik.

 
4.  Modtagere af personoplysninger

4.1 Vi kan videregive dine personoplysninger til tredjeparter:

4.1.1   Oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leveringsønsker videregives til PostNord, GLS, Bring eller en anden fragtservice, der leverer dine købte varer til dig.

4.1.2   Hvis du foretager et køb på vores hjemmeside, kan din betaling behandles af en betalingstjenesteudbyder, der fungerer som selvstændig dataansvarlig.

4.1.3   Hvis vi i henhold til lov er forpligtet eller berettiget til at videregive dine oplysninger, eller hvis vi vurderer, at videregivelse er nødvendig for at retskrav kan fastslås, gøres gældende eller forsvares, beskytte din sikkerhed eller andres, efterforske bedrageri eller besvare anmodninger fra offentlige myndigheder eller politiet ved mistanke om lovovertrædelser eller som led i efterforskning af konkrete lovovertrædelser.

4.1.4   På vores hjemmeside kan der blive sat cookies på din enhed, indsamlet data og delt med tredjeparter. Vi opfordrer dig til at gennemgå vores Cookiepolitik og Cookieindstillinger, der er tilgængelige på hjemmesiden, for at få mere information om disse tredjeparter og formål hvortil data indsamles. Vi bruger kun cookies – udover teknisk nødvendige cookies – hvis du har givet dit samtykke hertil.

4.2 Dine oplysninger kan overlades til vores eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. Vi bruger eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift, vedligehold og forbedringer af hjemmesiden, administration af salg og lagerstyring på vores hjemmeside, betalingshåndtering, kundesupport- og service, udsendelse af nyhedsmails og invitationer, administration af vores interesser på sociale medieplatforme, samt målrettet markedsføring, herunder retargeting, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og produkter.

Virksomhederne, vi samarbejder med, er vores databehandlere og derfor underlagt vores instruks, fordi de behandler data, som vi er dataansvarlige for. Databehandlerne må ikke behandle oplysningerne til andre formål end at opfylde aftalen med os, og de er underlagt fortrolighed. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle, der behandler personoplysninger på vores vegne.

Blandt andet videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til TrustPilot således, at der på vores vegne kan sendes en invitation til at vurdere os på TrustPilots hjemmeside. Vælger du at foretage en anmeldelse bliver TrustPilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.

 
5.  Tredjelandsoverførsler

5.1 Vi overfører ikke dine personoplysninger til modtagere udenfor EU/EØS, medmindre vi har sikret overholdelse af GDPR, kapitel V.

5.2 Nogle af vores leverandører er etableret uden for EØS, herunder i USA, så deres behandling af dine personoplysninger vil indebære en overførsel af data uden for EU/EØS. For at sikre, at dine personoplysninger nyder tilstrækkelig beskyttelse, har vi sikret os, at der er implementeret sikkerhedsforanstaltninger, som muliggør overførslen, herunder hvor EU-Kommissionen har fastslået, at det pågældende tredjeland har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau; eller ved brug af EU-Kommissionens godkende Standardkontraktbestemmelser (”SCCs”), som giver personoplysninger en, i det væsentligste, tilsvarende beskyttelse, som i Europa.

5.3 Vi vil gerne fremhæve to af disse, nemlig Google LLC. Og Meta Platforms, Inc., som begge er etableret i USA. I det omfang der sker en overførsel af dine personoplysninger til USA, sker det på grundlag af SCCs.

5.3.1   Vi videregiver oplysninger som fx e-mailadresse, interesseområder og telefonnummer til Facebook og Google med henblik på at målrette markedsføring på Facebook og andre internetsider til dig. I nogle tilfælde vil Facebook og Google sammenkøre disse data med andre data. Det vil sige, at den data, vi deler med dem, bruges til at målrette bannere og/eller tekstannoncer til dig på tværs af internettet. Dette kaldes retargeting – men er ikke det samme som direkte markedsføring. Vi vurderer derfor, at der er legitim interesse i at videregive disse oplysninger, som vejer tungere end din interesse i, at videregivelsen ikke sker.

5.3.2   Ovenstående videregivelse af data sker kun, hvis du accepterer cookies på hjemmesiden. Ønsker du ikke at bruge cookies, kan du altid vælge dem fra, se hvordan i vores Cookiepolitik.

5.3.3   Læs mere om Googles brug af data her: https://policies.google.com/technologies/partner-sites

5.3.4   Videregivelsen sker på grundlag af GDPR art. 6 (1), litra f.

5.4 Hvis du ønsker yderligere information om vores databehandlere eller andre modtagere af personoplysninger, der er etableret uden for EU/EØS, og de sikkerhedsforanstaltninger, der er etableret for at muliggøre overførslen af personoplysninger, kan du sende din forespørgsel til os på gdpr@zizzifashion.com.

 
6.  Dine rettigheder

6.1 Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi som dataansvarlig oplyse dig om dine rettigheder.

6.2 Indsigtsretten

6.2.1   Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysninger om, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.

6.2.2   Du har desuden ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, vi behandler om dig. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til gdpr@zizzifashion.com. Du kan blive bedt om at dokumentere, at du er den du giver dig ud for at være.

6.3 Retten til berigtigelse

6.3.1   Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Hvis du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, vi har registreret om dig, opfordrer vi dig til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive rettet.

6.3.2   Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores kundeklub, har du selv mulighed for at korrigere via log-in til din brugerprofil.

6.4 Retten til sletning

6.4.1   I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os. Det gælder fx, hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. Fortsat behandling af dine oplysninger kan være nødvendig – fx for at overholde retlige forpligtelser eller for at retskrav kan fastlægges, gæres gældende eller forsvares. I disse tilfælde er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.

6.5 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring

6.5.1   Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.

6.6 Retten til dataportabilitet

6.6.1   Du har ret til at få personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig.

6.7 Retten til indsigelse

6.7.1   Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, med henblik på direkte markedsføring. Herunder den profilering der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring, da denne behandling foretages på grundlag ad vores legitime interesser, jf. pkt. 2.1 og 2.4. Hvis ikke du ønsker, at vi bruger dine personoplysninger til direkte markedsføring og profilering, skal du huske at slette dine cookies.

6.7.2   Du har til enhver tid ret til af grunde, der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod den behandling af dine personoplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime interesser jf. pkt. 2.1, 2.2, 2.3 og 2.4.

6.8 Retten til at tilbagekalde samtykke

6.8.1   Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger.

6.8.2   Du har også til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke til at modtage elektronisk markedsføring på mail og eventuelt SMS, i forbindelse med indmelding i Kundeklubben.  

Du kan enten gøre det ved at logge ind på hjemmesiden, under ”Mine oplysninger”, eller via det afmeldingslink eller instruks, som du finder i bunden af alle e-mails og SMS’er fra Zizzi. Du kan også afmelde dig ved at sende en mail på nyhedsbrev@zizzi.dk eller ved at kontakt kundeservice.

6.9 Retten til at klage

6.9.1   Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed, navnlig din lokale tilsynsmyndighed i det land hvor du bor eller arbejder, eller hvor den påstående overtrædelse har fundet sted, hvis du er utilfreds med måden hvorpå vi behandler dine personoplysninger.

6.9.2   I Danmark kan du klage til Datatilsynet, for eksempel på mail: dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00. Du kan læse mere om hvordan man klager på Datatilsynets hjemmeside her.

 
7.  Sletning af personoplysninger

7.1 Oplysninger indsamlet om din brug af vores hjemmeside jf. pkt. 2.1. slettes senest, når du ikke har gjort brug af heraf i 1 år.

7.2 Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding og brug af dit Club Zizzi medlemskab, jf. pkt. 2.4, vil vi automatisk slette: a) hvis du ikke har haft opdateringer eller interaktion i op til 1 år eller b) 6 måneder din efter afmelding af dit medlemskab i vores kundeklub. Det gør vi for at undgå misbrug af velkomstrabatter. Vi vil dog beholde dokumentation for dit samtykke til at modtage elektronisk markedsføring i op til 2 år efter, at vi sidst har sendt noget til dig/fra du trak dit samtykke tilbage.

7.3 Oplysninger indsamlet i forbindelse med køb, du har gennemført på vores hjemmeside og din brug af vores kundeservice, jf. pkt. 2.2-2.3, vil som udgangspunkt blive slettet 3 år efter udløbet af det kalenderår, hvor du har foretaget dit køb eller kontaktet kundeservice. Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring. Det kan fx være, hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår for at opfylde bogføringslovens krav.

 
8.  Sikkerhed

8.1 Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.

8.2 Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.

 
9.  Kontaktoplysninger

9.1 Zizzi Denmark ApS er dataansvarlig for de personoplysninger, der indsamles via hjemmesiden.

9.2 Spørgsmål eller bemærkninger til persondatapolitikken kan rettes til nedenstående. Det samme gælder, hvis du ønsker at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder som beskrevet i pkt. 6:

Zizzi Denmark ApS
CVR nr. 14 01 75 77
Kløvermarken 29
7190 Billund
Tlf. nr.: +45 69 16 59 19
E-mail: kundeservice@zizzi.dk

 
10. Ændringer i persondatapolitikken

10.1    Ved væsentlige ændringer i persondatapolitikken får du besked ved dit næste besøg på vores hjemmeside.

10.2    Hvis du har er medlem af Club Zizzi vil du også blive orienteret om ændringer i persondatapolitikken på mail.

 
11. Versioner

11.1    Dette er version [2] af Zizzi Denmarks ApS’ persondatapolitik, opdateret den 12.01.2023

Handelsbetingelser

Vilkår og betingelser for Zizzi Danmark ApS Webshop
 

1. Generelt

Velkommen til den officielle hjemmeside for Zizzi Denmark ApS, der er tilgængelig på www.zizzi.dk ("Shoppen").

Når du afgiver en bestilling i vores butik, anerkender og accepterer du disse vilkår for bestillings- og leveringsprocessen.

Definition af arbejdsdage: Hvis betingelserne er angivet i arbejdsdage, betyder det alle dage fra mandag til fredag, med undtagelse af danske helligdage. Denne definition gælder for alle henvisninger til tidsrammer, behandlingsperioder og leveringsplaner, der er nævnt i vores vilkår og betingelser eller andre steder i vores shop. 

1.1 Brugerberettigelse
For at foretage et køb i shoppen skal du være mindst 18 år. Bemærk, at køb foretaget i webshoppen kun er til personlig brug eller gaver. Vi indgår kun købsaftaler i Danmark i forbindelse med ordrer, der afgives online på www.zizzi.dk

1.2 Ejerskab af webshoppen
Shoppen ejes og drives af Zizzi Danmark ApS ("Zizzi", "vi", "os"), med følgende oplysninger:

     CVR-nummer: 14 01 75 77
     Adresse: Kløvermarken 29, 7190 Billund
     Telefon: 0045 69 16 59 19
     Momsnummer: DK14017577
     E-mail: kundeservice@zizzi.dk 

1.3 Kundeservice
Hvis du har spørgsmål i forbindelse med dine køb, eller har brug for hjælp, kan du kontakte vores kundeservice på kundeservice@zizzi.dk
 

 

2. Produktinformation og priser

2.1 Detaljeret produktinformation
Vores webshop tilbyder omfattende produktoplysninger, der hjælper dig med at træffe din købsbeslutning. Disse omfatter:

  • Materialesammensætning
  • Tilgængelige størrelser
  • Størrelsesguide
  • Farvemuligheder
  • Produktegenskaber
  • Mål
  • Plejeinstruktioner
  • Priser

Vores mål er at give dig alle de oplysninger, du har brug for, så du kan træffe et informeret valg af vores produkter.

2.2 Priser og moms
Alle priser i shoppen er angivet i DKK inkl. moms, men er ekskl. forsendelsesomkostninger. Forsendelsesgebyrer beregnes ud fra den samlede købsværdi og er tydeligt specificeret under betalingsprocessen.

2.3 Oversigt over indkøbskurven
Din indkøbskurv indeholder en detaljeret oversigt over dine valgte varer, der viser den samlede pris, inklusive både moms og forsendelsesomkostninger i DKK. 

2.4 Prisvariationer
Forskellige prisstrukturer: Bemærk, at priserne kan variere mellem vores fysiske butikker og vores webshop.
Ingen prismatch: Vi tilbyder ikke prismatch mellem vores fysiske butikker og webshops.

 

3.  Rabatkode-politik

3.1 Betingelser for rabatkoder

  • Anvendelse af rabatkoder: Rabatkoder kan udelukkende indløses på købstidspunktet. 
  • Undtagelser: Visse varer kan være udelukket fra rabatordninger. Dette vil blive beskrevet i vilkårene og betingelserne for den relevante rabatkode.
  • Krav om minimumsforbrug: Vær opmærksom på, at der kan være krav om et minimumsforbrug for at kunne indløse rabatkoder.
  • Én kode pr. ordre: Generelt kan der kun anvendes én rabatkode ad gangen på en ordre.
  • Undtagelse for forsendelseskoder: Der gøres en undtagelse, hvis en af rabatkoderne specifikt gælder for forsendelsesomkostningerne. I sådanne tilfælde kan to koder kombineres - en for rabat på varerne og en anden for gratis eller rabatteret fragt.
  • Delvis dækning med rabatkuponen: I tilfælde, hvor værdien af en rabatkupon ikke dækker den samlede pris for varen/varerne, kan det resterende beløb betales via en af vores accepterede betalingsmetoder.

3.2 Ordreværdi og rabatkodeværdi

  • Ikke-kontant værdi: Værdien af rabatkoder kan ikke omsættes til kontanter, og de påløber heller ikke renter. Hvis varer returneres, refunderes rabatkoder ikke.

3.3 Indløsningsprocessen

  • Indløsning før afslutning: Rabatkoder skal indløses, før bestillingsprocessen er afsluttet. Retrospektiv anvendelse af rabatkoder er ikke mulig.
  • Må ikke overdrages: Koder må ikke overdrages til tredjeparter. Medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.

 

4. Produktudbud og ordreudførelse

4.1 Opdateringer til webshoppen
Webshoppen gennemgår periodiske opdateringer for at introducere nye produkter og kampagnetilbud med det formål at vedligeholde den med vores seneste oplysninger om produkttilgængelighed og priser.

4.2 Bestillingsproces
4.2.1 Produktoversigter som tilbud 
Produktoversigterne i vores butik præsenteres som en invitation til at købe og viser varer, der er tilgængelige til salg på en ikke-bindende måde.

4.2.2 Afslutning af ordren 
Ved at klikke på knappen "KØB NU" ved afslutningen af bestillingsprocessen afgiver du en bindende ordre på de produkter, du har lagt i indkøbskurven, og varerne reserveres først, når købet er gennemført.
- Gældende priser: De priser, der er angivet i tilbuddet på tidspunktet for afgivelsen af din ordre, er de priser, der gælder for dit køb.

4.2.3 Ordrebekræftelse
Når du har registreret din ordre, modtager du straks en ordrebekræftelse via e-mail. Denne e-mail fungerer som en bekræftelse af din ordre og dens oplysninger.

4.2.4 Bekræftelse af betaling og aftale
En ordre bliver først juridisk bindende, når ordren er indsendt, alle nødvendige oplysninger er afgivet, og betalingen er gennemført.
Vi er ikke forpligtet til at levere nogen produkter, før betalingen er blevet behandlet, og en købsaftale er blevet bekræftet gennem udstedelse af en faktura, et ordrenummer og en gennemført betaling fra din konto.

4.2.4.1 Modtagelse af ordrebekræftelse
- Bekræftelsen anses for modtaget: Ordrebekræftelsen anses for at være modtaget af dig, så snart vi har afsendt den til den e-mailadresse, der er registreret ved betalingen.
- Levering af e-mail til server: Kvitteringen er bekræftet, når e-mailen ankommer på din e-mailudbyders server.

4.2.4.2 Kundebevidsthed
- Ansvar for e-mailkonto: Det er kundens ansvar at sikre, at den e-mailadresse, der er knyttet til dennes ordre, er aktuel og tilgængelig, så der kan foretages en rettidig modtagelse af ordrebekræftelser og anden kommunikation.

4.3 Retten til at annullere ordrer
- Lejlighedsvis er tilgængeligheden af produkter eller priser ikke som vist. Hvis en pris er markant forkert, eller hvis kampagnerabatter er fejlagtigt høje, forbeholder vi os retten til at annullere ordren.
- Vi forbeholder os retten til at slette kundekonti, der er registreret med postboks-adresser. 

4.4 For mange returneringer
Vi forbeholder os retten til at begrænse køb fra vores webshop for personer med et stort antal returneringer.

4.5 Automatiserede ordrer
- Forbud mod automatiserede systemer: Vi forbeholder os retten til ikke at acceptere eller annullere ordrer, der er afgivet ved brug af software, webrobotter, webcrawlere, webspiders eller andre automatiserede systemer eller skriptet adfærd.
- Tredjepartstjenester: Dette omfatter også brugen af tredjepartstjenester, der handler på dine vegne for at afgive en ordre.

4.6 Politik for kundekonti
Vi forbeholder os retten til at slette eventuelle dobbeltregistreringer.
Hvis vi opdager aktiviteter, der giver anledning til mistanke om potentiel svindel, vil vi træffe passende foranstaltninger, som kan omfatte deaktivering af den pågældende konto.

 

5. Sikre betalingsmetoder

5.1 Betalingsmuligheder
Hos Zizzi tilbyder vi en række betalingsmetoder for at sikre, at dine transaktioner er sikre og bekvemme:

Kreditkort
Mobile Pay
Klarna
Apple Pay
Google Pay

5.2 Valg af betalingsmetoder
Retten til at afvise betalingsmetoder: Vi forbeholder os retten til at afvise visse betalingsmetoder for en given ordre, og vi vil måske foreslå alternative betalingsmuligheder.

5.3 Aftale om elektronisk dokumentation
Når du afgiver en ordre, accepterer du at modtage alle fakturaer og kreditnotaer udelukkende i elektronisk form.

5.4 Transaktionsgebyrer
Kortbetalinger behandles uden yderligere gebyrer. 

Bemærk, at nogle banker opkræver et ekstra gebyr for oversøiske transaktioner. Dette gebyr opkræves af banken og vil ikke blive refunderet af Zizzi. Kontakt din bank for yderligere oplysninger.

Transaktioner ved brug af Klarnas fakturabetalinger kan påføres et gebyr, som vil blive oplyst ved betalingen.

5.5 Sikker behandling af betalinger
Alle kredit-/betalingskorttransaktioner behandles sikkert via en krypteret og godkendt forbindelse, Adyen. Ved betalingen vil du blive bedt om at oplyse dit kortnummer, sikkerhedskode og udløbsdato.

5.6 Privatliv og sikkerhed
Vi prioriterer dit privatliv og din sikkerhed:

- Zizzi Denmark ApS gemmer ingen kreditkortoplysninger.
- Betalingsoplysninger håndteres udelukkende af vores betalingsudbydere, hvilket forhindrer ekstern adgang til dine kreditkortoplysninger.

5.7 Aftale om betaling og køb
Den samlede betaling vil blive trukket fra din konto, når din ordre er afsendt fra vores lager. Dette markerer oprettelsen af en bindende købsaftale mellem dig og Zizzi, som markeres ved udstedelsen af en faktura og et ordrenummer.

5.9 Reservation og autorisation
Hvis du betaler med kort, forbeholder vi os retten til at foretage en reservation af beløbet på bestillingstidspunktet for at sikre betalingen. Hvis du opdager, at en betalingsreservation ikke er blevet udbetalt, bedes du kontakte din kortudsteder for at få løst dette, da kun de har myndighed til at ophæve sådanne forbehold.

5.10 Ejerskab og kreditværdighed
Zizzi forbeholder sig retten til at:

- Afvise et køb eller en levering baseret på kreditværdighedsvurderinger.
- Fastholde ejerskabet af solgte varer, indtil den fulde betaling, herunder eventuelle renter eller gebyrer, er modtaget.

5.11 Gavekort
Begrænsninger i webshoppen: På nuværende tidspunkt accepterer vi ikke gavekort som betalingsform i vores webshop.

5.12 Klarnas betalingsbetingelser
Hos Klarna er standardbetalingsfristen inden for 14 dage efter afsendelsen af varerne. Klarna har brug for dit CPR-nummer til at udføre kreditkontrol og til at udstede fakturaen på din registrerede bopælsadresse. Forsinkede betalinger vil blive pålagt rykkergebyrer og renter i henhold til Klarnas vilkår.

 

6. Forudbestilling

Forudbestilling er et eksklusivt gode for Club Zizzi-medlemmer. Når du køber forudbestilte varer, gælder følgende særlige betingelser:

6.1 Afsendelse af forudbestillinger
Varen vil blive afsendt, så snart den er på lager. Hvis du bestiller flere forudbestilte varer, vil varerne blive sendt samlet, så snart den sidste vare er på lager.

6.1.1 Kombineret levering
 Hvis du under checkout valgte at modtage forudbestilte varer og almindelige varer sendt som én levering, vil din ordre blive afsendt, når alle varer er tilgængelige. Den forventede leveringstid for hver forudbestilte vare er angivet i produktbeskrivelsen, men det er estimater, og vi forbeholder os retten til at justere dem efter behov.

6.1.2 Opdelt levering
Hvis du ved betalingen vælger en opdelt levering, vil de almindelige varer, der er på lager, blive sendt i henhold til 7. Ordrebekræftelse og afsendelse, mens de forudbestilte varer vil blive sendt som en separat levering, når den sidste forudbestilte vare er på lager. Almindelige forsendelsesgebyrer er gældende i henhold til 8.4 Forsendelsesgebyrer.

6.2 Anslået leveringstid
Den anslåede leveringstid findes i produktbeskrivelsen på vores hjemmeside. Vi forbeholder os retten til at ændre den anslåede leveringstid og vil naturligvis informere dig om eventuelle forsinkelser.

6.3 Betaling
Betalingen sker først, når varen forlader vores lager. Indtil da vil pengene kun være reserverede.

 

7. Ordrebekræftelse og afsendelse

7.1. Anerkendelse af ordrer
Bekræftelses-e-mailen vil indeholde:

- Et resumé af din ordre
- Oplysninger om de bestilte varer, herunder type, størrelse og farve
- Den samlede pris, inklusive moms, leveringsomkostninger og eventuelle gebyrer.
- Et unikt ordrenummer som reference

Vi råder kunderne til at gemme denne e-mail for fremtidig reference, især hvis der bliver behov for interaktion med vores kundeservice.
Bemærk, at den automatiske e-mail ikke er en officiel accept af din ordre af Zizzi. 

7.2 Ordrefaktura og forsendelsesbekræftelse
Denne e-mail er en bekræftelse af, at vi har modtaget og afsendt din ordre.
Bemærk, at en juridisk bindende købsaftale mellem dig og Zizzi først er etableret, når du har modtaget denne e-mail.

For alle de forudbestilte varer, der er inkluderet i din ordre, vil betalingen blive reserveret og først trukket ved afsendelsen.

7.3 Tidslinje for behandling og levering
Når vi modtager din ordre, sender vi den straks videre til vores lager for at undersøge varens tilgængelighed og fremskynde leveringen. Hvis din ordre indeholder forudbestilte varer, vil de blive afsendt, når alle varer er tilgængelige. Den forventede leveringstid for hver forudbestilte vare er angivet i produktbeskrivelsen, men det er estimater, og vi forbeholder os retten til at justere dem efter behov.

7.4 Forsendelsesplan
- Bestillinger på hverdage: Bestillinger på hverdage afsendes normalt inden for 1-2 arbejdsdage.
- Bestillinger i weekenden/på helligdage: Bestillinger, der foretages i weekenden eller på helligdage, afsendes typisk inden for de næste 1-2 arbejdsdage.

7.5 Forsinkelser i leveringen
7.5.1 Ansvar for forsinkelser i leveringen
Selvom vi bestræber os på hurtigt at levere ordrer, er Zizzi ikke ansvarlig for forsinkelser uden for vores kontrol eller forsinkelser, der overskrider den forventede leveringstid.

7.5.2 Rapportering af forsinkede leverancer
Hvis du har en forsinket levering, bedes du kontakte vores kundeservice inden for 30 dage efter den forventede leveringsdato. Hvis du ikke rapporterer forsinkelsen inden for denne tidsramme, kan det påvirke vores mulighed for at indgive et krav til leveringstjenesten, og vi vil muligvis ikke kunne påtage os ansvaret for forsinkelsen.


7.6 Lagerfejl og ordreopfyldelse
- Tilgængelighed på lager: Hvis varerne er tilgængelige, forpligter vi os til at sende dem så hurtigt som muligt.
- Ikke på lager: Hvis en vare ikke er på lager, vil du straks blive informeret via e-mail, og du vil ikke blive opkrævet en betaling.

 

8. Levering af ordrer

8.1 Leveringsnetværk
Vores leveringsservice dækker Danmark, men ikke Færøerne og Grønland.

Vi bestræber os på at levere service til en bred vifte af steder, men nogle fjerntliggende områder kan ligge uden for vores leveringsområde.

8.2 Sporing af din ordre
Du kan spore din ordres forløb ved hjælp af det trackingnummer, der er inkluderet i ordrefakturaen. 

8.3 Gennemførelse af levering
Leveringen er gennemført, når varerne er i din besiddelse, enten modtaget på din angivne adresse eller afhentet fra et leveringssted af dig eller en autoriseret tredjepart. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler os indtil tidspunktet for levering til dig eller en autoriseret tredjepart, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

8.4 Forsendelsesgebyrer 
Yderligere gebyrer for specifikke leveringsmuligheder vil fremgå af betalings- og bekræftelses-e-mailen.
Priserne er inklusive moms, og gebyret dækker forskellige ordrerelaterede omkostninger, herunder forsendelse, håndtering og andre tjenester. 

8.4.1 Forsendelsesgebyr for medlemmer

8.4.1.1 Standard forsendelsesgebyr
- Ved ordrer på under 399 DKK: Der tillægges et leveringsgebyr på 39 DKK.
- Ved ordrer på over 399 DKK: Gratis levering.

8.4.1.2 Gebyrer for forsendelse til hjemmeadressen
- Ved ordrer på under 399 DKK: Der tillægges et leveringsgebyr på 49 DKK.
- Ved ordrer på over 399 DKK: Der tillægges et leveringsgebyr på 29 DKK.

8.4.1.3 Gebyrer for forsendelse til butikken
- Ved ordrer på under 399 DKK: Gratis levering.
- Ved ordrer på over 399 DKK: Gratis levering.

8.4.2 Forsendelsesgebyr for ikke-medlemmer

8.4.2.1 Standard forsendelsesgebyr
- Ved ordrer på under 399 DKK: Der tillægges et leveringsgebyr på 39 DKK.
- Ved ordrer på over 399 DKK: Gratis levering.

8.4.2.2 Gebyrer for forsendelse til hjemmeadressen
- Ved ordrer på under 399 DKK: Der tillægges et leveringsgebyr på 49 DKK .
- Ved ordrer på over 399 DKK: Der tillægges et leveringsgebyr på 29 DKK .

8.4.2.3 Gebyrer for forsendelse til butikken
- Ved ordrer på under 399 DKK:
Gratis levering.
- Ved ordrer på over 399 DKK: Gratis levering.

8.4.3 Leveringsgebyr for ordrer med nul værdi
Din ordre kan blive pålagt et leveringsgebyr, hvis den samlede værdi af produkterne i ordren udgør 0.

8.5 Tidsramme for levering 
Din ordre forventes at ankomme inden for 1-2 arbejdsdage fra bestillingsdatoen. Den nøjagtige leveringstid vil fremgå af din e-mail med bekræftelse af afsendelsen.

8.6 Ansvar for forsinkelser under transport
Når ordren er i kurerens besiddelse, kan Zizzi ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser under transport.

8.7 Omdirigering til andet afhentningssted
I travle perioder kan din pakke blive omdirigeret til et alternativt afhentningssted, hvis det nærmeste sted er fyldt.  Det samme gælder omdirigeringer til pakkeshops eller udleveringssteder, hvis modtageren ikke er til stede på tidspunktet for leveringen på hjemmeadressen. Zizzi er ikke ansvarlig for sådanne omdirigeringer.

8.8 Afhentningsfrister
Afhentningsfristerne varierer alt afhængigt af fragtfirmaet og er typisk mellem 7 og 14 kalenderdage. Hvis du vælger Click & Collect, bedes du afhente din pakke inden for 14 dage for at undgå returbehandling.

8.9 Skader under levering
Bemærk, at hvis kureren har afleveret en pakke, accepterer du den i den tilstand, den er modtaget i. Afvis pakker, der er beskadigede eller viser tegn på fejlagtig håndtering. Alternativt kan du, hvis en pakke er blevet leveret i beskadiget tilstand:

1. Tage flere billeder af den beskadigede pakke og eventuelle beskadigede genstande. Det er vigtigt, at kurerens tape er synlig på billederne, hvis der er noget.
2. Kontakte kureren og indsende en skadesrapport.
3. Kontakte Zizzis kundeservice med en oversigt over de beskadigede eller manglende genstande, billederne og den udfyldte skadesrapport.

 

9. Fejl ved ordrer

Hvis du opdager en fejl ved din ordre, f.eks. at du ikke har modtaget de varer, der er beskrevet i din faktura eller i din følgeseddel, bedes du:

1. Kontakte vores kundeservice med det samme via e-mail eller onlineformularen.
2. Være forberedt på at skulle oplyse dit ordrenummer for at hjælpe os med at kunne foretage en øjeblikkelig undersøgelse af din ordre.
3. Undersøgelse og løsning

 

10. Ombytningspolitik

Bemærk, at det ikke er muligt at returnere varer direkte til Zizzi med henblik på ombytning til andre størrelser eller produkter. Hvis du ønsker at bytte en vare, skal du gøre følgende:

- Afgiv en ny ordre på det ønskede produkt eller den ønskede størrelse.
- Kontakt vores kundeservice for at få justeret prisen, hvis den nye vare er dyrere end det oprindelige tilbud. Send både det oprindelige og det nye ordrenummer, når du kontakter vores kundeservice.

10.1 Ombytning og returnering i butikkerne
Du er velkommen til at besøge en hvilken som helst af Zizzis butikker vedrørende:

- Klager
- Returnering af varer, der er købt online
- Mens vores butikker kan behandle refunderinger, er de ikke udstyret til direkte at bytte varer, der er købt online. Alle varer, der returneres i butikkerne, vil blive refunderet i overensstemmelse med de vilkår, der er angivet i dette dokument.
- Ombytning i fysiske butikker kræver fremvisning af kvitteringen for ordren.

 

11. Udøvelse af din fortrydelsesret

11.1 Meddelelse om fortrydelse
Som kunde har du ret til at fortryde dit køb. For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb. Det kan du gøre ved at:

1. Anvende standardfortrydelsesformularen, der findes i bilaget nedenfor;
2. Sende en utvetydig skriftlig erklæring til vores kundeserviceteam om din beslutning om fortrydelse af købet. 

11.2 Fortrydelsesperioden
- Club Zizzi-medlemmer: Du kan fortryde dit køb inden for 100 dage fra den dato, du modtog din ordre.
- Ikke-medlemmer: Der gives 30 dages fortrydelsesret.
- Forlænget tidsfrist: Hvis perioden slutter på en helligdag eller i en weekend, forlænges den til næste arbejdsdag.
- Returlabels: Brug vores returportal til at oprette en returnering og modtage de nødvendige returdokumenter Bemærk, at Zizzi ikke dækker omkostninger af nogen slags til returforsendelser, og at vi heller ikke kan starte en undersøgelse i tilfælde af tab, hvis vores anviste returlabel ikke bruges.

11.3 Ansvar for returneringer
- Varens tilstand: Du er ansvarlig for at sikre varens tilstand under transporten. Gem altid forsendelsens sporingsnummer.
- Bortkomne eller beskadigede varer: Du bærer ansvaret, hvis varen går tabt eller bliver beskadiget under returforsendelsen.
- Returkvittering: Få en kvittering fra kureren som bevis på forsendelsen.

11.4 Krav om salgbar stand
- Stand ved returnering: Varer skal returneres i salgbar stand. Det betyder, at varen kan prøves på, men ikke bæres. Varen/varerne skal være fri for skader og overdreven brug ud over normal prøvning og stadig have de påsatte mærker og mærkater. Hvis et returneret produkt viser tegn på brug ud over, hvad der kan forventes ved en normal prøvning, og dette fører til et værditab, kan du som kunde blive holdt ansvarlig for denne værdiforringelse. I sådanne tilfælde af værdiforringelse vil du kun modtage en delvis refusion, eller under visse omstændigheder ingen refusion, afhængigt af omfanget af brugen og det deraf følgende værditab.
- Original emballage: For at minimere risikoen for en værdiforringelse anbefaler vi, at du returnerer varen i dens originale emballage.  Hvis produktets originale emballage ikke er egnet til returnering i henhold til f.eks. lovkrav, er det kundens ansvar, at pakken returneres i en korrekt emballage.

11.4.1 Særlige betingelser for visse produkter
- Bikinier og undertøj: Disse genstande skal bevare plastikforseglingen af sundheds- og hygiejnemæssige årsager.
- Strømpebukser: Strømpebukser må ikke være taget ud af originalemballagen.
- Returpolitik for multipakker: Delvis returnering af produkter i multipakker accepteres ikke. Hele pakken skal returneres intakt for at være berettiget til en refundering.

11.5 Konsekvenser af annullering af din ordre
Hvis du annullerer dit køb, refunderer vi alle betalinger fra dig, inklusive leveringsomkostningerne (undtagen eventuelle ekstra omkostninger, hvor du har valgt en anden leveringsmetode end vores billigste standardløsning). Vi refunderer pengene til dig inden for 14 dage efter, at vi er blevet informeret om din annullering, ved brug af den samme betalingsmetode, som du anvendte. Du vil ikke blive opkrævet gebyrer for refunderingen. Vi vil muligvis tilbageholde refunderingen, indtil vi har modtaget de returnerede varer eller bevis for, at du har sendt dem tilbage, alt efter hvad der sker først.

Club Zizzi-medlemmer skal returnere varerne inden for 100 dage efter fortrydelsen; for ikke-medlemmer er det 30 dage. For Club Zizzi-medlemmer anses det som rettidigt at sende varerne tilbage, inden de 100 dage er gået. Ikke-medlemmer har 30 dages returret.

11.6 Gebyr for returforsendelse
Returomkostningerne vil fremgå af e-mailen med kreditnotaen. 
Priserne er inklusive moms, og gebyret dækker forskellige ordrerelaterede omkostninger, herunder forsendelse, håndtering og andre tjenester. 

11.6.1 Returgebyr for medlemmer
- Forsendelse: Gratis.
- Returnering i en fysisk butik: Er gratis og kræver fremvisning af ordrebekræftelsen i butikken.

11.6.2 Returgebyr for ikke-medlemmer
- Forsendelse: Et gebyr på 39 DKK vil blive fratrukket din refundering.
- Returnering til en fysisk butik: Er gratis og kræver fremvisning af ordrebekræftelsen i butikken.

 

12. Kundens rettigheder ved defekte varer

12.1 Klageperiode
Som en værdsat kunde hos Zizzi har du ret til en 24-måneders periode, hvori du kan indgive en klage, hvis den vare, du har købt, viser sig at være defekt. Det er vigtigt at rapportere defekten med det samme og sikre, at den ikke skyldes forkert brug eller skadelig adfærd.

12.2 Returnering af defekte varer
12.2.1 Via posten
Returner den/de defekte vare(r) til Zizzi Danmark ApS ved at følge de trin, der er beskrevet i 11.2

Marker om muligt det defekte område på varen med tape, en etiket eller en sikkerhedsnål. 

Du kan også for egen regning returnere varen til nedenstående adresse:

Zizzi
Kløvermarken 29
7190 Billund
Danmark.

12.2.2 I butikken
Du kan returnere den defekte vare til en hvilken som helst Zizzi-butik sammen med købsfakturaen, enten for at få en refundering eller for at indgive en klage over produkter, der er købt i vores webshop.

 

13.  Refunderingspolitik

13.1 Metode ved refundering
- Den oprindelige betalingsmetode: Refunderinger vil blive foretaget til den samme betalingsform, der blev brugt ved den oprindelige transaktion.
- Det refunderede beløb: Refunderingen svarer til det samlede beløb, der blev betalt, som angivet i din ordrebekræftelse.

13.2 Defekte varer
13.2.1 Refunderingsproces for defekte varer
Hvis det fastslås, at produktet var defekt på købstidspunktet, refunderes beløbet for varen.

13.2.2 Ansvarsbegrænsning
Vores ansvar for defekte varer er begrænset til at refundere et maksimalt beløb svarende til varens købspris.

13.3 Forsendelsesrelateret refundering
13.3.1 Refundering af forsendelsesomkostninger ved delvis returnering
- Ikke-refunderbare forsendelsesomkostninger: Hvis du vælger at beholde nogle varer og kun returnerer en del af din ordre, skal du være opmærksom på, at forsendelsesomkostningerne ikke vil blive refunderet.

13.3.2. Refundering af forsendelsesomkostningerne ved fuld returnering
- Fuld refundering inklusive forsendelsesomkostninger: Hvis du returnerer hele ordren, giver vi dig en fuld refundering inklusive forsendelsesomkostningerne.
- Udelukkelse af yderligere leveringsomkostninger: Hvis du har valgt en leveringsmetode, der er dyrere end vores standardtilbud, vil refunderingen være begrænset til omkostningerne ved standardlevering.
- Ingen refundering ved gratis levering: Hvis den oprindelige levering var gratis (0 €), refunderes leveringsomkostningerne ikke.

13.3.3 Refundering af leveringsomkostningerne for defekte varer
- Fuld refundering inklusive forsendelsesomkostninger: Returneringen af varer med produktionsfejl medfører ingen omkostninger for køber. Vi udsteder en fuld refundering inklusive de forsendelsesomkostninger, der blev betalt på købstidspunktet.

13.4 Politik for refundering af nedsatte varer og kampagnevarer
Refunderingen for alle returnerede varer er baseret på den pris, du har betalt, som det er angivet på din ordrebekræftelse.
- Rabatfordeling: I tilfælde af kampagner (f.eks. "3 for 2") fordeles rabatten på alle varer i ordren.
- Proportionel refundering: Hvis du returnerer en del af en ordre, der har været omfattet af en kampagne, vil refunderingsbeløbet blive justeret, så det afspejler den rabat, der proportionelt er tildelt den/de returnerede vare(r).

 

14. De juridiske rammer og tvistbilæggelser

14.1 Anvendelse af dansk lovgivning
- Gældende lov: Disse vilkår og betingelser er underlagt dansk lovgivning. I tilfælde af mangler ved købte varer afgøres ansvaret for manglende overensstemmelse i henhold til den danske købelov ("Købeloven").

14.2 Jurisdiktion
- Løsning af tvister: Alle kontroverser, tvister eller krav, der opstår som følge af disse vilkår og betingelser, vil blive løst under de danske domstoles jurisdiktion.

14.3 Alternativ tvistbilæggelse
Hvis du støder på problemer med en vare, du har købt i vores butikker og ikke kan løse problemet med Zizzi, har du ret til at søge alternativ tvistbilæggelse:

- EU-Kommissionens onlineplatform til løsning af tvister:
   - Denne platform formidler udenretslige løsninger på klager over onlinekøb inden for EU.
   - Tjenesten er tilgængelig på http://ec.europa.eu/odr, den er gratis og findes på alle sprog i EU.
   - Når du indgiver en klage, bedes du oplyse vores e-mail: kundeservice@zizzi.dk

14.4 Yderligere ressourcer
For yderligere oplysninger om klageprocessen, besøg Forbrug.dk
En oversigt over nationale danske forbrugerorganisationer findes på European Consumer Centre Network.

 

15. Generelle ansvarsfraskrivelser og vejledning om politikker

15.1 Korrektion af fejl og justeringer
- Forbehold af rettigheder: Vi forbeholder os retten til uden forudgående varsel at rette tekniske eller typografiske fejl, justere priser og opdatere lagerbeholdningen på webshoppen.
- Udsolgte varer og lagerbegrænsninger: Vi kan ikke garantere for varernes tilgængelighed, og vi kan komme ud for leveringsforsinkelser i tilfælde af udsolgt eller begrænset lagerbeholdning.
- Ophør af produkter: Zizzi forbeholder sig retten til at bringe salget af et hvilken som helst produkt efter eget skøn til ophør.

15.2 Repræsentation af farver
- Variation i farver: De farver, der vises i butikken, svarer muligvis ikke nøjagtigt til de faktiske produktfarver på grund af variationer i skærm- og enhedsindstillinger. Selvom vi stræber efter at opnå nøjagtighed, kan vi ikke garantere en nøjagtig farvegengivelse.

15.3 Opdateringer af indhold
- Med forbehold for ændringer: Indholdet i shoppen, herunder henvisninger til Zizzis produkter og vilkår og betingelser, kan uden forudgående varsel opdateres eller ændres.
- Nøjagtighed og adgang: Vi er ikke ansvarlige for eventuelle unøjagtigheder eller fejl i indholdet. Adgang til specifikke produktoplysninger er ikke garanteret, især da produktoplysninger kan udvikles med tiden. 

15.4 Priser og kampagner
- Eksklusivitet: Rabatter, koder og kampagner er eksklusive for Zizzi og er ikke gyldige på vores partneres hjemmesider.
- Ændringer af kampagner: Zizzi kan til enhver tid ændre kampagner i butikken uden forudgående varsel til kunderne.

15.5 Ansvarsbegrænsning
- Ansvarsbegrænsning: Zizzis ansvar for fejl i reservationer, ordrer eller leverede oplysninger er begrænset. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, typografiske fejl, prisændringer og unøjagtigheder i produkttilgængelighed.
- Begrænset erstatningsansvar: Vores ansvar er begrænset til det maksimale beløb, der svarer til prisen på det købte produkt.

15.6 Links til tredjeparter og brugeransvar
- Tilstedeværelsen af tredjepartslinks: Vores hjemmeside kan indeholde links til tredjepartshjemmesider. Disse links er udelukkende beregnet til at gøre det nemmere for dig og til at forbedre din brugeroplevelse.
- Ansvarsfraskrivelse for tredjepartsindhold: Vi støtter ikke, og vi er heller ikke ansvarlige for, indholdet, nøjagtigheden eller de meninger, der udtrykkes på disse tredjepartshjemmesider.
- Brugerens ansvar: Adgang til og brug af tredjepartshjemmesider, der er linket til fra vores hjemmeside, gøres på egen risiko. Vi opfordrer vores brugere til at være opmærksomme på, når de forlader vores hjemmeside, og til at læse vilkår og betingelser samt privatlivspolitikken for enhver anden hjemmeside, som de besøger.

15.7 Brugergenereret indhold
 For at sikre et respektfuldt og lovligt onlinemiljø skal alt brugergenereret indhold (UGC), herunder, men ikke begrænset til, produktanmeldelser, spørgsmål, kommentarer eller billeder, overholde følgende standarder:

- Brugergenereret indhold må ikke indeholde stødende sprog, uanstændigheder eller ærekrænkende bemærkninger.
- Brugergenereret indhold skal overholde alle gældende love og regler og må ikke fremme ulovlige aktiviteter.
- Personlige angreb, chikane og trusler er strengt forbudt.
- Anmeldelser på vores hjemmeside skal være ærlige afspejlinger af din oplevelse med vores produkter.
- Alt indhold skal være brugerens originale arbejde og må ikke krænke andres intellektuelle ejendomsrettigheder.
- Vi kan vise dine anmeldelser på vores produktsider, i markedsføringsmateriale eller internt for kvalitetskontrol og produktforbedringsinitiativer. Ved at indsende din anmeldelse giver du Zizzi en ikke tidsbegrænset, uigenkaldelig, royaltyfri licens til at bruge det indhold, du har indsendt, på tværs af vores platforme.

Zizzi forbeholder sig retten, men ikke pligten, til at gennemgå og fjerne brugergenereret indhold, som vi efter eget skøn finder, overtræder disse retningslinjer eller andre dele af vores vilkår og betingelser. Vi forbeholder os retten til at afvise enhver anmeldelse, som vi anser for at være inkompatibel eller upassende, eller som indeholder salgsfremmende indhold, spam eller irrelevant materiale.

 

16. Persondata-, datahåndterings- og cookiepolitik

16.1 Engagement med Zizzis webshop
- Behandling og indsamling af data:
Når du surfer, køber eller bruger funktionerne på Zizzis webshop, behandler, indsamler og deler vi dine data på ansvarlig vis. Dette er for at sikre en personlig shoppingoplevelse og for at forbedre vores tilbud.

16.2 Deling af data og indsamling af feedback
- Samarbejde med partnere: Vi vil måske dele dine data med eksterne partnere for at indsamle feedback og forbedre vores tjenester.
- Oplysninger om vores persondatapolitik: For omfattende oplysninger om, hvordan vi håndterer dine personlige data, henvises du til vores persondatapolitik. Du finder den i bundteksten på vores webshop eller via dette link


16.3 Brug af cookies og samtykke
- Brug af cookies: Cookies bruges på webshoppen til at forbedre og understøtte brugeroplevelsen.
- Samtykke til cookies: Bortset fra dem, der er nødvendige af tekniske årsager, anvendes cookies kun med dit udtrykkelige samtykke. Du kan finde mere om vores cookiepolitik i bundteksten på vores webshop eller ved at følge dette link.

16.4 Politikkens tilgængelighed og samtykke
- Tilgængelighed af oplysninger: De seneste oplysninger om vores persondatapraksis, herunder ændringer og tilbagetrækning af samtykke, er tilgængelige i bundteksten på vores webshop eller via dette link.
- Samtykkeerklæring: Accept af persondatapolitikken er nødvendig, for at du kan bruge webshoppen.

16.5 Opdateringer af politikker
- Revision af politikker: Vi forbeholder os retten til til enhver tid at revidere vores persondata- og cookiepolitik uden forudgående varsel.

 

17. Intellektuelle ejendomsrettigheder

17.1 Ophavsretligt beskyttet indhold
- Ejerskab: Alt indhold på Zizzis webshop, herunder tekster, videoer, ikoner, grafiske designelementer, billeder, lyde og oplysninger om Zizzis produkter er beskyttet i henhold til ophavsretsloven og tilhører eksklusivt Zizzi Denmark ApS. 
- Restriktioner for brug: Uautoriseret brug, gengivelse, ændring eller kopiering af indhold fra webshoppen, uanset om det er helt eller delvist, er strengt forbudt. Dette omfatter enhver brug ud over personlige, ikke-kommercielle formål.
- Påkrævet tilladelse: Der kræves udtrykkelig tilladelse fra Zizzi til enhver brug, der går ud over personlige, ikke-kommercielle formål.

17.2 Varemærker
- Varemærkeregistrering: De produkter, der kan købes på webshoppen, indeholder varemærker, der er registreret af Zizzi Denmark ApS.
- Begrænsninger af brug: Disse varemærker må ikke bruges til kommercielle formål uden udtrykkelig tilladelse fra Zizzi.

17.3 Beskyttelse af intellektuel ejendom
- Brandets integritet: Denne politik er indført for at beskytte den intellektuelle ejendom, der er forbundet med Zizzi, og for at bevare brandets integritet og eksklusivitet.
- Kontakt for tilladelser: For kommercielle forespørgsler eller for at opnå tilladelser til brug af Zizzis ophavsretligt beskyttede indhold eller varemærker, skal man tage direkte kontakt til Zizzi Denmark ApS.

_______________________________________________

Bilag: Standardfortrydelsesformular

(denne formular skal kun udfyldes og returneres, hvis fortrydelsesretten er gældende)

- Kære [indsæt entreprenørens navn, fysiske adresse og, hvis det er relevant, entreprenørens faxnummer og e-mailadresse]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale vedrørende følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Kundens navn (forbrugerens navne)

- Kundens adresse (forbrugerens adresse)

- Kundens underskrift (Forbrugerens underskrift) (kun hvis indholdet af formularen meddeles skriftligt)

- Dato

(*) Angiv, det der er relevant

________________________________________
Bemærk, at du i øjeblikket ser version 06 af Zizzis vilkår og Betingelser, gældende fra den 10-06-2024.

Club Zizzi-medlemsbetingelser

Introduktion

Club Zizzi-medlemskabet er gratis og er ikke bundet til et køb i vores butik.

Som medlem af vores kundeklub Club Zizzi, får du flere eksklusive fordele: Særlige tilbud, tidlig adgang til udsalg, muligheden for at foretage forudbestillinger og deltage i konkurrencer samt gratis retur, din personlige Club Zizzi-konto med ordrehistorik, og masser af inspiration til tøj, tilbehør, styling og andre varer i vores sortiment via e-mail og SMS.

 
Betingelser for oprettelse af medlemskab

For at blive medlem skal du registrere dig med dit fulde navn, e-mail og oprette en adgangskode. Derudover kan du også vælge at gemme din adresse, mobilnummer og fødselsdato samt din foretrukne butik. Vi bruger disse oplysninger til at sende tilbud og inspiration til dig, for at give dig et overblik over din købshistorik og kvitteringer samt til løbende at forbedre Club Zizzi, så den bedst muligt passer til dig og dine behov.

Ved at registrere dig som medlem bekræfter du, at du er mindst 18 år gammel, og at du accepterer Medlemsbetingelserne, der til enhver tid er gældende. Som medlem af Club Zizzi behandler vi visse personoplysninger om dig. Du kan læse mere om vores behandling af personoplysninger i vores Persondatapolitik. Du kan altid finde den opdaterede version på vores hjemmeside, www.zizzi.dk.

Du skal acceptere at modtage vores nyhedsbreve for at blive medlem af Club Zizzi. Du kan frit vælge også at modtage beskeder via SMS. Vær opmærksom på, at dit samtykke til at modtage elektronisk markedsføring til enhver tid kan tilbagekaldes ved at annullere dit medlemskab af Club Zizzi.

Det er dit ansvar at opdatere dine kontaktoplysninger og holde dine login-oplysninger fortrolige. Hvis der er risiko for, at din adgangskode er blevet lækket, anbefaler vi, at du ændrer den så hurtigt som muligt.

 

Udmeldelse

Du kan til enhver tid afmelde Club Zizzi, der er ingen bindingsperiode.

Dette kan du gøre enten ved at logge ind på din konto på hjemmesiden og afmelde dig under "Mine Oplysninger", eller ved at klikke på "Afmeld nyhedsbrev", som du finder nederst i alle nyhedsbreve fra Zizzi. Hvis du har brug for hjælp til at afmelde dit medlemskab, kan du kontakte Kundeservice her.

Hvis du har afmeldt dig nyhedsbrevet, sender vi dig ikke mere indhold, men vi beholder dokumentationen om dit samtykke til at modtage e-markedsføring i op til to år efter tilbagetrækning. Du kan læse mere om vores opbevaringsperioder i Persondatapolitiken her.

Du er naturligvis altid velkommen til at melde dig ind i Club Zizzi igen.

 
Ændringer

Medlemsfordele gælder kun, når du er medlem og tilmeldt vores nyhedsbreve.

For at modtage en rabatkode til din fødselsdag, er det nødvendigt, at du har oplyst din fødselsdato i din Club Zizzi-konto. Vær opmærksom på, at man mindst skal have været medlem i 10 dage, før man kan modtage medlemsfordele i forbindelse med fødselsdage.

Dit medlemskab er personligt og kan ikke overdrages til andre, og vi har en begrænsning på ét medlemskab pr. person. Derudover er det ikke muligt at ændre den e-mailadresse, der er tilknyttet din konto.

Voucherkoder kan ikke ombyttes til kontanter.

Når du har afmeldt dig Club Zizzi, opbevarer vi dine brugeroplysninger i 6 måneder for at sikre, at du ikke modtager en velkomstrabat to gange inden for en 6-måneders periode, herefter vil dine oplysninger blive slettet.

Hvis vores nyhedsbrev ikke er åbnet i din indbakke i 6 måneder, vil du automatisk blive afmeldt Club Zizzi, da vi betragter kontoen som inaktiv.

Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene og betingelserne for Club Zizzi-medlemskabet og vores privatlivspolitik. Vi kan foretage sådanne ændringer uden varsel, men hvis ændringerne er væsentlige eller mindre favorable for dine rettigheder, vil du blive underrettet på forhånd via e-mail eller sms.

 
Gældende lov

Club Zizzi ejes og drives af Zizzi Denmark ApS, CVR. Nr. 14 01 75 77, Kløvermarken 29, 7190 Billund.

Disse medlemsbetingelser er generelt underlagt dansk lov. Enhver tvist, strid eller krav, der opstår i forbindelse hermed, skal derfor afgøres ved de danske domstole, medmindre obligatorisk forbrugerbeskyttelseslovgivning/rettigheder i dit bopælsland, til hvilket vi tilbyder vores tjenester, kræver, at sagen afgøres ved en anden retlig instans.

Disse medlemsbetingelser skal læses i sammenhæng med vores Handelsbetingelser.
 

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål om Medlemsbetingelserne, har brug for hjælp med dit Club Zizzi-medlemskab eller noget andet, er vores kundeservice altid klar til at hjælpe her eller via mail: kundeservice@zizzi.dk

Version [3], opdateret den 12.03.2024.

Ofte stillede spørgsmål