Kundeservice

vilkår og betingelser

Se de fuldstændige vilkår og bestemmelser for shopping på Zizzi.dk, inklusive betaling, levering, returnering og reklamation osv.

Standardfortrydelsesformular

Du kan sende denne via post eller blot kopiere teksten fra fortrydelsesformularen og sende det via mail til retur@zizzi.dk

---

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til

Zizzi Denmark ApS 7190 Billund, e-mailadresse: kundeservice@zizzi.dk.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugers navn:

Forbrugers adresse:

Dato:

Forbrugerens underskrift

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Cookiepolitik

Ved at benytte denne hjemmeside, www.zizzi.dk, accepterer du, at vi bruger cookies.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hjemmesidens brug af cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, og om du tidligere har besøgt siden mm.

Her er oversigten over hjemmesidens brug af cookies og vores samarbejdspartnere i denne forbindelse:

Nødvendige cookies

Disse cookies er påkrævet for, at hjemmesiden kan levere en tjeneste, som slutbrugeren udtrykkelig har anmodet om. Det kan f.eks. være cookies, der bruges for at få en indkøbskurv til at virke.

  • Hjemmesidens indhold er lagret og administreres gennem Hedal Kruse Brohus CMS platform. Den sætter cookies, som bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden, og huske, om du fx er logget ind.
  • Vi bruger vores cookiescript til at finde ud af, hvorvidt du er blevet informeret om hjemmesidens brug af cookies
Præference- cookies

Disse cookies bruges til at sikre den optimale brugeroplevelse på hjemmesiden. Det er f.eks. valgte præferencer såsom sprog eller valg, som gør navigationen enklere. Der indsamles ingen personligt identificerbare data med denne type cookies.

  • Videoer indlejret på siden er via YouTube. YouTube bruger bl.a. cookies til at registrere, hvilke video der vises, og hvor meget af filmen du har set. YouTube cookies er såkaldte Flash cookies.

Drifts- og optimeringscookies

Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. Det kan f.eks. være optælling af antallet af besøgende eller andre informationer, der skal bruges til analyse. De bruges også i forbindelse med spørgeskemaer.

Disse cookies kan i begrænset omfang indsamle data, der kan henføres til den enkelte bruger.

  • Vi bruger Google Analytics for at analysere, hvordan brugerne anvender hjemmesiden. De oplysninger, som cookien indsamler om din brug (trafikdata, herunder din IP-adresse), sendes til og gemmes på Googles servere i USA.

Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Marketing - anonym tracking på tværs af hjemmesider

Disse cookies anvendes til at følge brugere på tværs af deres besøg på flere hjemmesider. Disse cookies kan bruges til at opbygge profiler, der viser, hvilke søgninger hver bruger har foretaget eller hvilke sider, de har besøgt. Disse cookies kan lagre data, der identificerer den enkelte bruger, eller som indeholder specifik information om brugeren.

Anonyme data kan blive delt med 3. part.

  • Cookies fra Facebook bruges til at vise en "synes godt om"-knap og information om hvilke af dine Facebook-venner, der synes godt om. Facebook giver endvidere adgang til et statistik værktøj (Facebook Insights), der viser information omkring brugen af Facebook.
Marketing – målrettet annoncering

Disse cookies bruges til at følge søge-, læse- og købsvaner.

Den indsamlede information bruges til at vise individualiseret marketingindhold såsom bannerannoncer. Anvendelsen af disse cookies kan indebære lagring og anvendelse af personlig identificerbare informationer til visning af individuelt tilpasset indhold og/eller deling af disse data med en 3. part med det samme formål. Enhver information, der lagres med brug af disse cookies, kan blive videregivet til 3. part.

  • Vi samarbejder med virksomheden Precis Digital til styring af internetannoncer i forsøg på at vise dig annoncer, der har relevans for dig
  • Vi samarbejder med virksomheden Loyalitetsbureauet Bazaki ApS om brugen af systemet Heyloyalty til styring af vores nyhedsbrev samt Raptor i forsøg på at vise dig styles, der har relevans for dig.
  • Hvis du siger ja til at modtage beskeder fra Zizzi direkte i browseren, sender vi dig browserbaserede budskaber direkte i din browser. Hvis du allerede er Club Zizzi-medlem, kobler vi disse cookies med dine allerede eksisterende medlemsdata.
​Sådan afviser eller sletter du dine cookies

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

​Sådan fravælger du push beskeder fra Zizzi

Det er muligt at afmelde sig push-beskeder i din browser. 
Bruger du Chrome som browser, gøres det ved at:

1. Klik på hængelåsen i adresselinjen

2. Ud for notifikationer, vælg "Tillad ikke"

 

Hjemmesidens ejer og kontaktoplysninger

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
DK-7190 Billund
CVR: 14017577

E-mail kundeservice: kundeservice@zizzi.dk
Telefon kundeservice: 70301416

Persondatapolitik

1. Generelt

1.1 Denne politik om behandling af personoplysninger ("Persondatapolitik") beskriver, hvorledes Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund (herefter ”Zizzi”) indsamler og behandler oplysninger om dig.

1.2 Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi indsamler via Zizzis hjemmeside, www.zizzi.dk ("www.zizzi.dk").

1.3 Zizzi er dataansvarlig for dine personoplysninger. Al henvendelse til Zizzi kan ske via kontaktoplysningerne anført under pkt. 7.

2. Hvilke personoplysninger indsamler vi, til hvilke formål og retsgrundlaget for behandlingen

2.1 Når du besøger www.zizzi.dk, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af www.zizzi.dk - fx om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på www.zizzi.dk, din IP-adresse (herunder din netværkslokation) og informationer om din computer.

2.1.1 Formålet er at optimere brugeroplevelsen og www.zizzi.dks funktion, samt foretage målrettet markedsføring - herunder retargeting via Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre www.zizzi.dk samt vise dig relevante tilbud.

2.1.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.

2.2 Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på www.zizzi.dk, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver - fx navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret, leveringsønsker samt oplysning om den IP-adresse hvorfra bestilling er foretaget.

2.2.1 Formålet er, at vi kan levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig herunder for at kunne administrere dine rettigheder til at returnere og reklamere. Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav til f.eks. bogføring og regnskab. Ved køb indsamles IP-adressen med det formål at varetage vores interesse i at kunne forhindre svig.
2.2.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f.

2.3 Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysning om dit navn, e-mailadresse og evt. mobilnummer.

2.3.1 Formålet er at varetage vores interesse i at kunne levere nyhedsbreve til dig.

2.3.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.

2.4 Når du tilmelder dig vores kundeklub, bliver du bedt om at oplyse fx navn, adresse, fødselsdato, e-mailadresse, telefonnr., dine præferencer og interesser m.m. Ud over navn, adresse og e-mailadresse vælger du selv, hvilke oplysninger du vil give os. Derudover indsamler vi oplysninger under dit medlemskab om din brug af kundeklubbens fordele, konkurrencer du deltager i m.m. Vi sammenholder disse oplysninger med andre oplysninger vi har om dig - herunder oplysninger om hvad du har købt og eventuelt returneret.

2.4.1 Formålet er at kunne administrere dit medlemskab, levere ydelser og tilbyde dig de fordele, der er forbundet med medlemskabet af kundeklubben, samt for at varetage vores interesse i at kunne sende nyhedsbreve og foretage målrettet markedsføring.

2.4.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b og f. Du vil ved tilmeldingen blive bedt om at give særskilt samtykke til elektronisk markedsføring.

3. Modtagere af personoplysninger

3.1 Oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leveringsønsker videregives til PostNord, GLS, Bring eller den transportør, der forestår leveringen af de købte varer til dig.

3.2 Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift og forbedringer af www.zizzi.dk, udsendelse af nyhedsbreve samt målrettet markedsføring (herunder retargeting) samt til din bedømmelse af vores virksomhed og produkter.
Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.

3.3 To af disse databehandlere, Google Analytics v/Google LLC. Og Facebook Inc., er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45.

3.3.1 Kopi af Google LLC's certificering kan findes her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

3.3.2 Kopi af Facebook Inc.'s certificering kan findes her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active.

4. Dine rettigheder

4.1 Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi som dataansvarlig oplyse dig om dine rettigheder.

4.2 Indsigtsretten

4.2.1 Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.

4.2.2 Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til gdpr@ball-group.com. Du kan blive bedt om at dokumentere, at du er den, du giver dig ud for at være.

4.3 Retten til berigtigelse

4.3.1 Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret.

4.3.2 Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores kundeklub, har du selv mulighed for at korrigere via log-in til din brugerprofil.

4.4 Retten til sletning

4.4.1 I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os - fx hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig (fx for at vi kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares), er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.

4.5 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring  

4.5.1 Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring. Fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte. 

4.6 Retten til dataportabilitet

4.6.1 Du har ret til at få personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig.

4.7 Retten til indsigelse

4.7.1 Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger med henblik på direkte markedsføring - herunder den profilering der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring, da denne behandling foretages på grundlag af vores legitime interesser, jfr. Punkt 2.1 og 2.3. Hvis ikke du ønsker, at vi bruger dine personoplysninger til direkte markedføring og profilering, skal du slette dine cookies.

4.7.2  Du har endvidere til enhver tid ret til, af grunde der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod den behandling af dine personoplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime interesser jfr. pkt. 2.1 og 2.3.

4.8 Retten til at tilbagekalde samtykke

4.8.1 Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger - herunder til fremsendelse af elektronisk kommunikation.

4.9 Retten til at klage

4.9.1 Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på mail dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00.

5. Sletning af persondata

5.1 Oplysninger indsamlet om din brug af www.zizzi.dk jfr. pkt. 2.1. slettes senest, når du ikke har gjort brug af www.zizzi.dk i et år.

5.2Ved din afmelding af Club Zizzi opbevarer vi dine oplysninger i seks måneder. Det gør vi for at undgå misbrug af velkomstrabatter. I det tidsrum er det ikke muligt for dig at modtage en ny velkomstrabat. Det er dog altid muligt at tilmelde sig igen.

5.3 Oplysninger indsamlet i forbindelse med køb du har gennemført på www.zizzi.dk jf. pkt. 2.2 vil som udgangspunkt blive slettet to år efter udløbet af det kalenderår, hvori du har foretaget dit køb. Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring - fx hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares i fem år til udgangen af et regnskabsår for at opfylde bogføringslovens krav.

5.4 Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til og under dit medlemskab af vores kundeklub jfr. pkt. 2.4, vil vi automatisk slette: a) såfremt du ikke har haft opdateringer eller interaktion i et år, eller b) såfremt du framelder dig dit medlemskab af vores kundeklub.

6. Sikkerhed

6.1 Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.

6.2 Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.

7. Kontaktoplysninger

7.1 Zizzi Denmark ApS er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via www.zizzi.dk.

7.2 Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik, eller du ønsker at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder beskrevet i pkt.4, kan du kontakte:
Zizzi Denmark ApS,
Kløvermarken 29
7190 Billund

Tlf.nr.: +4570301416
E-mail: kundeservice@zizzi.dk

8. Ændringer i persondatapolitikken

8.1 Såfremt vi foretager væsentlige ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive orienteret om dette ved dit næste besøg på www.zizzi.dk.

8.2 Hvis du har tilmeldt dig vores kundeklub, vil du blive orienteret om ændringerne i politikken ved udsendelse af information til din registrerede e-mailadresse.

9. Versioner

9.1 Dette er version 1 af Zizzi Denmark ApS’ persondatapolitik dateret den 22-06-2021.

Handelsbetingelser

Du bør læse betingelserne grundigt igennem inden brug af websitet. Ved at bruge dette website accepterer du disse betingelser i deres helhed.

Velkommen til Zizzis officielle webshop (”Webshoppen”).

Webshoppen udbydes af Zizzi Denmark ApS, cvr. nr.14 01 75 77, Kløvermarken 29, 7190 Billund.
Før du kan bestille en vare på Webshoppen, skal du acceptere disse Handelsbetingelser med Persondatapolitik for Zizzi Denmark ApS og Standardfortrydelsesformular (”Handelsbetingelser”). Det sker ved, at du aktivt klikker af, at du har læst og accepteret disse Handelsbetingelser.

Du accepterer ved dit aktive klik, at vi både kan give dig oplysninger ved brug af e-mail og på papir – alt efter hvad vi måtte finde hensigtsmæssigt.

Vi sælger udelukkende vores varer fra Webshoppen til forbrugere, som er fyldt 18 år.

Du bekræfter derfor også ved accept af disse Handelsbetingelser, at du er 18 år, og at du alene handler som forbruger. Dvs. at du alene indkøber varer til eget forbrug eller som en gave til andre.

Vi leverer kun varer i Danmark. Færøerne og Grønland er ikke omfattet heraf på nuværende tidspunkt.

1. Bestilling

Du vil på Webshoppen kunne se oplysninger om en lang række varer - herunder om materialevalg, størrelser, farver, kendetegn, mål, vaskevejledning og priser.

Det er oplysninger, som har til formål at give dig de bedste forudsætninger for at bedømme varen, inden du afgiver en bestilling om et køb på Webshoppen.

Selvom vi hele tiden forsøger at holde Webshoppen opdateret, vil der være tilfælde, hvor vi ikke kan levere den vare, som fremgår af Webshoppen, eller hvor vi ikke kan levere varen til den pris, som fremgår af Webshoppen.

Du accepterer derfor, at Webshoppen alene er en opfordring til dig om at give tilbud til os.
Det betyder, at vi ikke er forpligtede til at levere den eller de varer, som du har bestilt, før vi har trukket penge på din konto.

I din indkøbskurv vil du kunne se de varer, som du har valgt, ligesom du vil kunne se den samlede pris på de varer, som du har valgt. Prisen er opgjort i danske kroner og inkluderer både moms og leveringsomkostninger.

Du er ikke bundet af din bestilling, før du har gennemført følgende trin:

  1. Din bestilling
  2. Information
  3. Betaling

Du kan på ethvert tidspunkt afbryde hvert trin, hvis du har lyst.

2. Betaling

Du har mulighed for at betale for din bestilling med følgende betalingskort:

  • Dankort / VISA Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Klarna
  • Trustly

Betaling med betalingskort foregår gennem en krypteret godkendt forbindelse via Adyen, som er godkendt af PBS. Ved betaling vil du blive afkrævet kortnummer, sikkerhedskode og udløbsdato.

Dine kreditkortoplysninger bliver ikke gemt hos Zizzi Denmark ApS. Oplysninger om dit kreditkort bliver håndteret af vores betalingsudbydere Adyen og NETS. Det er derfor ikke muligt for en udenforstående at få dine kreditkortoplysninger i vort system.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen bliver afsendt fra vores lager. Det er først på det tidspunkt, at der er indgået en bindende aftale mellem dig og Zizzi Denmark ApS.

Kortbetalingen er gebyrfrit.

3. Bekræftelse af bestilling

Så snart du har bekræftet din betaling af de varer, som du har bestilt, vil du modtage en automatisk genereret e-mail med en bekræftelse fra os.

E-mailen indeholder en opsummering af din bestilling. Dvs. type, størrelse, farve og pris inklusiv moms og leveringsomkostninger, samt dit ordrenummer. Du bør gemme denne e-mail, f.eks. hvis du senere skulle få brug for at kontakte vores kundeserviceafdeling.

Den automatisk genererede e-mail er ikke nogen accept fra os af dit tilbud, men informerer dig alene om, at vi har modtaget din bestilling, og at vi nu vil håndtere denne.

4. Håndtering af bestilling

Vi sender din bestilling til lageret i samme øjeblik, som du afgiver bestillingen. Det sker, så leveringen kan ske hurtigst muligt, ligesom det sker for, at vi hurtigst muligt kan sikre, at vi har varen på lager.
Hvis vi ikke har varen på lager, vil du modtage en e-mail herom.

Hvis vi har varen på lager, vil vi hurtigst muligt levere varen til dig.

Vi bestræber os på at afsende din bestilling fra vores lager samme hverdag, som du har afgivet bestillingen på Webshoppen, hvis du har afgivet bestillingen før kl. 15.

Hvis du først har afgivet bestillingen efter kl. 15, eller du har afgivet bestillingen på en weekend- eller helligdag, så vil dine varer som hovedregel først blive afsendt den førstkommende hverdag.

Vi kan desværre ikke påtage os noget ansvar, hvis du måtte modtage varen senere, end hvad du havde forventet.

5. Information om afsendelse

Du vil, samtidig med at varen sendes fra vores lager, modtage en e-mail. Denne e-mail vil indeholde reference til dit ordrenummer.

E-mailen vil herudover indeholde følgende oplysninger, som er relevante for dig, og som du bør gemme:

  • Track and trace-nummer hos PostNord eller GLS til din pakke
  • Faktura for dit køb
  • Disse Handelsbetingelser i pdf-fil
6. Levering og information

Du kan desværre ikke selv komme og hente dine varer hos Zizzi Denmark ApS i Billund.

I stedet vil du modtage dine varer i en pakke med PostNord eller GLS.

Vi sørger for at indgå en aftale om levering med PostNord eller GLS.  En vare er leveret, når du har den i din besiddelse. Dvs. når den er leveret til din adresse, eller du har hentet den på posthuset, i butikken eller lignende.

Vær opmærksom på at du ved tilmelding til PostNords ordning "Modtager Flex" selv hæfter for pakken, hvis den skulle bortkomme efter PostNords levering til dig i henhold til aftale om flexlevering. Det skyldes, at sådanne aftaler om modtagerlevering er indgået direkte mellem dig selv og PostNord, og at vi derfor ikke har indflydelse, instruktion eller beføjelser vedrørende dette.
Din pakke med varer vil indeholde en Returseddel med vejledning samt et klistermærke påtrykt ”Returpakke”.

Retursedlen indeholder en oversigt over de varer, som du har købt, samt en vejledning til returnering.
Retursedlen og klistermærket påtrykt ”Returpakke” skal du benytte, hvis du vil returnere en eller flere af de varer, som du har købt - f.eks. hvis du ønsker at fortryde dit køb, eller hvis du ønsker at reklamere over varen.

Ved underleveringer krediteres der for ordrens manglende antal. Ved evt. linjerabatter krediteres dette også på ordren. Der vil i begge tilfælde blive adviseret på samme mailadresse, som er oplyst ved købet.

7. Fortrydelse

Du har, som medlem af Club Zizzi, ret til uden begrundelse at fortryde dit køb i indtil 100 dage efter den dag, hvor du - eller en af dig angiven tredjemand som ikke er transportøren - har fået varen i fysisk besiddelse. Hvis du ikke er medlem af Club Zizzi, vil 30 dage være gældende.

For at kunne benytte din fortrydelsesret som medlem af Club Zizzi skal du inden 100 dages fristens udløb meddele os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Hvis du ikke er medlem af Club Zizzi, skal du meddele dette inden 30-dages fristens udløb.

Det kan ske ved, at du gør brug af den Standardfortrydelsesformular, som er vedlagt disse Handelsbetingelser.

Du kan også vælge at fortryde dit køb på andre måder. Meddelelsen skal i så fald blot være utvetydig og ske til:

Zizzi Denmark ApS

Kløvermarken 29

7190 Billund

retur@zizzi.dk

Hvis du har gjort brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder også de eventuelle leveringsomkostninger på max DKK 39, som du selv måtte have afholdt til leveringen af dine varer.

Vi er dog ikke forpligtede til at refundere betalingsgebyret eller de ekstra omkostninger ud over de max DKK 39, som du selv måtte have afholdt som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi har tilbudt til dig.
Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med din tilbagelevering af varen. Disse udgifter vil typisk beløbe sig til DKK 29. Beløbet vil vi fratrække dit tilgodehavende, inden det udbetales til dig.

Tilbagebetaling vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse fra dig om din beslutning om at fortryde købet. Du vil kunne se dine penge i løbet af 2-30 dage, alt efter hvilket kort du har benyttet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen - alt efter hvad der er tidligst.

8. Tilbagelevering efter fortrydelse

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Hvis du har fortrudt dit køb, så skal du som medlem af Club Zizzi tilbagelevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 100 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Er du ikke medlem af Club Zizzi, vil 30 dage være gældende.

Tilbagelevering skal ske ved at benytte retur-klistermærket "Returpakke", som sidder på "Retursedlen", som var vedlagt din pakke med varer, da du modtog den.

Du kan ikke tilbagelevere varer ved at aflevere dem fysisk hos Zizzi Denmark ApS i Billund. I stedet skal varen sendes til: Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund, sammen med en udfyldt Returseddel, eller afleveres i en af Zizzis egne butikker.

Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med din tilbagelevering af varen. Disse udgifter vil typisk beløbe sig til DKK 29. Beløbet vil vi fratrække dit tilgodehavende, inden det udbetales til dig. Der er fri retur til Club Zizzi medlemmer.
Det er dit ansvar, hvis varen bliver væk eller beskadiget under forsendelse, så husk at notere det Track & Trace-nummer, der står på den returpakkelabel, du benytter.

Såfremt varens værdi er forringet, når vi modtager varen, og denne forringelse skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og den måde, varen fungerer på, så hæfter du selv for værdiforringelsen. En vare vil bl.a. have mistet sin værdi for os, hvis du har klippet tags af varen, hvis du har vasket varen, eller hvis du har haft varen på i længere tid, end hvad du ville have kunne prøve i et prøverum i en fysisk butik. I disse tilfælde vil vi ikke kunne sælge varen til en anden kunde, hvorfor varen er uden værdi for os. Du vil derfor ikke kunne få dine penge retur i sådanne tilfælde.

9. Bytteservice

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

10. Fejl i forsendelse

Hvis vi beklageligvis ikke har leveret de varer, som du har bestilt, og som står oplyst på din faktura og/eller din Følgeseddel, så skal du kontakte vores kundeserviceafdeling (se Pkt. XV), hvor du bedes oplyse dit ordrenummer.

Så vil vi hurtigst muligt undersøge din ordre nærmere og vende tilbage til dig herom.

11. Reklamation

Hvis du har købt en vare på webshoppen, som trods vores kvalitetskontrol er med fejl, har du ret til reklamere. Dette gør du sådan:

1: Du kan enten vælge at reklamere i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

2: Eller du kan vælge at sende din vare retur til Zizzi Denmark ApS.

Her er det vigtigt, at du markerer på retursedlen, at der er tale om en ”Reklamation”, samt hvor på varen reklamationen er.

Du skal ikke betale returporto for de defekte varer. Du skal derfor blot på din pakke sætte retur-klistermærket "Returpakke", som var vedlagt din pakke med varer, da du oprindeligt modtog denne. Så sørger vi for betaling.

Hvis vi konstaterer, at varen er mangelfuld, vil vi uden videre refundere det beløb, som du har betalt for den pågældende vare. Det vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

12. Gældende lov og klagemulighede

Dit køb er i det hele taget omfattet af den almindelige danske købelov.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email adresse: kundeservice@zizzi.dk

13. Forbehold

Vi tager forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer, som fremgår af Webshoppen.
Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på Webshoppen, præcist gengiver de farver, som varerne faktisk har. Hvordan farverne gengives, afhænger af indstillingerne på din computer.

Informationerne på Webshoppen kan indeholde tekniske fejl eller typografiske fejl.

Informationen på Webshoppen kan ændres uden varsel.

Informationerne som publiceres på Webshoppen kan indeholde referencer eller krydsreferencer til andre produkter. Adgang til sådan information kan ikke garanteres, specielt med tanke på at al information kan ændres uden varsel.

14. Personoplysninger og cookies

I forbindelse med din brug af Webshoppen vil der blive behandlet (herunder indsamlet og brugt) en række oplysninger vedrørende dig.

Det er en betingelse for din brug af Webshoppen, at du accepterer den gældende Persondatapolitik for Zizzi Denmark ApS, som er vedlagt disse Handelsbetingelser som bilag 1 (”Persondatapolitik”). Du accepterer denne Persondatapolitik, når du aktivt klikker af, at du vil acceptere disse Handelsbetingelser.

Den til enhver tid gældende Persondatapolitik for Zizzi Denmark ApS og Information om brugen af cookies kan findes på hjemmesiden under domænenavnet www.zizzi.dk.

14.1 Feedback

Hos Zizzi ønsker vi altid den bedste kundeoplevelse. Derfor inviterer dig via e-mail til at anmelde os på baggrund af din seneste ordre.

Dette har til formål at samle feedback og forbedre vores tjenester.

Vi bruger et eksternt firma, Trustpilot A/S, til at indsamle din feedback, hvilket betyder, at vi vil dele dit navn, din e-mail-adresse og dit referencenummer med Trustpilot til formålet.

Hvis du vil læse mere om, hvordan Trustpilot behandler dine data, kan du finde deres privatlivspolitik her

15. Ophavsret & varemærker

Varer og indholdet på Webshoppen - herunder tekst, billeder og lyd - er ophavsretligt beskyttet og tilhører Zizzi Denmark ApS.

Varer og øvrigt indhold på Webshoppen må ikke anvendes, gengives, ændres eller kopieres, medmindre der foreligger et samtykke fra Zizzi Denmark ApS.

Varerne, som kan købes på Webshoppen, er mærket med varemærker, som er registrerede af Zizzi Denmark ApS.

Det er ikke tilladt at anvende disse varemærker i erhvervsmæssigt øjemed, medmindre der foreligger et samtykke fra Zizzi Denmark ApS.

16. Kontaktoplysninger

Hvis du vil kontakte Zizzi's kundeservice pr. telefon, kan du ringe på: +45 70 30 14 16 (Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00, fredag: kl. 09.00-16.00)

Vi kan ikke kontaktes i weekenden eller på helligdage.

Du kan også kontakte os pr. e-mail: kundeservice@zizzi.dk

Du kan også anvende almindelig post ved fremsendelse til:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice – Ecommerce

Åbn og print vores standardfortrydelsesformular her

Du kan også blot kopiere teksten fra fortrydelsesformularen og sende det via mail til kundeservice@zizzi.dk

 

Version 03. d. 07. 05. 2020

 

Bilag: Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

Ofte stillede spørgsmål

Kundeservice@zizzi.dk

Mails besvares på hverdage, hurtigst muligt indenfor 24 timer

Send os en mail

Chat med os

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 21.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Åbn chat

Kontakt butikken

Har du spørgsmål til en af vores butikker, så find mere info på butikkens side

Find butik

Ring på 70 30 14 16

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

OBS. Kun spørgsmål til online shop