Kundeservice

Retur og ombytning

Vi bytter og returnerer varer inden for 30 dage i vores butikker og online. Alle Club Zizzi medlemmer får fri returnering

Har I modtaget mine returvarer?

Når vi modtager dine returvarer, sender vi en bekræftende e-mail til dig, når din returnering er blevet behandlet. Hvis du ikke har modtaget en e-mail inden for to uger, kan du kontakte vores kundeservice.

Vi skal bruge den info, der står på din returlabel. Har du valgt alternative leveringsmetoder, tager returprocessen desværre længere tid og kan i nogle tilfælde ikke gennemføres, hvis vi mangler information om varen.

Det er dit ansvar, at varerne ikke bortkommer eller beskadiges, når de bliver sendt retur af dig, så husk at notere det Track & Trace-nummer der står på den returlabel, du benytter.

Generelle returregler

Købt online

  • Hvis du er medlem af Club Zizzi, har du 100 dages returret. Hvis ikke du er medlem af Club Zizzi, har du 30 dages returret. Det er ikke muligt at bytte online.
  • I alle vores Zizzi-butikker kan du bytte eller returnere varer købt online mod forevisning af en gyldig faktura. Dette gælder også varer købt med rabat eller på udsalg.
  • Gavekort og tilgodebevis kan ikke benyttes online.
  • Varer kan kun returneres, hvis de stadig har deres originale hangtag og prismærke på. Ved reklamation i butikker skal du huske at medbringe en gyldig faktura.
  • Smykker byttes kun ved ubrudt plombering.
  • Badetøj og undertøj kan kun returneres, hvis selve hygiejneforseglingen ikke er brudt.
  • Hvis du har taget varen i brug, ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens egenskaber eller størrelse, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering, at reducere tilbagebetalingen eller helt at lade denne bortfalde.
  • Onlinekøb, der skal sendes retur, skal returneres som beskrevet på følgesedlen i pakken.

Købt i butik

  • Hvis du er medlem af Club Zizzi, kan varer byttes inden for 100 dage. Hvis ikke du er medlem, kan de byttes inden for 30 dage mod forevisning af gyldig bon eller byttemærke.
  • Penge gives retur i alle Zizzi-butikker mod forevisning af gyldig bon inden for den gyldige returperiode.
  • Gavekort og tilgodebeviser kan indløses i alle Zizzi-butikker, men kan dog ikke ombyttes til kontanter eller sættes ind på et betalingskort.
  • Varer byttes kun, hvis de stadig har deres originale hangtag og prismærke på. Ved en reklamation skal du huske at medbringe en gyldig bon.
  • Smykker byttes kun ved ubrudt plombering.
  • Badetøj og undertøj kan kun returneres, hvis forseglingen ikke er brudt.
  • Hvis du har taget varen i brug, ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens egenskaber eller størrelse, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering, at reducere tilbagebetalingen eller helt at lade den bortfalde.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du tilbagelevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 100 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, såfremt du er medlem af Club Zizzi. Hvis du ikke er medlem, skal tilbageleveringen ske senest 30 dage fra denne dato. Returretten gælder i 100 dage som Club Zizzi-medlem eller 30 dage for ikke-medlemmer, og perioden beregnes fra den dag, du har modtaget varen.

Returnering kan ske ved, at du benytter dig af det retur-klistermærke, som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning, der er med i din pakke.

Du kan også vælge at bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen. Pengene udbetales til samme kort, som er anvendt til at foretage købet.

Du afholder selv de omkostninger, som er forbundet med at returnere en vare, fordi du har fortrudt dit køb – også selvom varen i første omgang var fragtfri. Se priser for retur. Der er fri retur for Club Zizzi-medlemmer.

Har du varer fra flere forskellige ordrer, som du sender i samme pakke, beder vi dig informere os herom.

Du kan ikke tilbagelevere varer ved at aflevere dem fysisk hos Zizzi Denmark ApS i Billund.

Husk at følge returvejledningen der er vedlagt din pakke – og notere Track & Trace-nummeret på den returlabel, der er med i pakken.

Husk at bede om en kvittering for returneringen når du afleverer din pakke. 
Hvis du afleverer pakken i en postkasse eller ikke har en kvittering, kan vi ikke igangsætte en undersøgelse/klageproces, hvis pakken forsvinder under forsendelsen. I disse tilfælde kan vi desværre ikke udstede en tilbagebetaling.

Hvad koster det at returnere?

Du afholder selv de omkostninger, som er forbundet med at returnere en vare, fordi du har fortrudt dit køb – også selvom varen i første omgang var leveringsfri. Returnering er gratis for Club Zizzi-medlemmer.

Returnering kan ske ved, at du benytter dig af den returlabel, som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning, der er med i din pakke.

Du kan også vælge at bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Fragtpriserne på returnering er følgende, hvis du benytter dig af den vedlagte returlabel: 

Pris Medlemmer
Butik Gratis Gratis
GLS 29 DKK Gratis
Bring Pakkeshop 29 DKK Gratis
PostNord Pakkeshop 29 DKK Gratis


Returnering og reklamation

Såfremt du har købt en vare på webshoppen, som på trods af vores kvalitetskontrol alligevel giver anledning til reklamation, afholder du ikke selv de omkostninger, der er forbundet med returneringen. Ved returnering af en reklamation skal du sende den mangelfulde vare retur til os ved hjælp af den returlabel, der var med i pakken, og en udfyldt returseddel.

Hvor kan jeg returnere mine varer?

Returnering kan ske ved, at du benytter dig af det retur-klistermærke, som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning, der er med i din pakke.

Husk at bede om en kvittering for returneringen af pakken. Hvis du afleverer pakken i postkassen, kan vi ikke igangsætte en undersøgelse/klageproces, hvis pakken forsvinder under forsendelsen. I disse tilfælde kan vi desværre ikke udstede en tilbagebetaling.

 Mod fremvisning af faktura kan du også vælge at ombytte, returnere eller reklamere de varer, som du har købt i webshoppen, i alle Zizzis egne butikker.

Jeg har mistet min returlabel

Hvis du har mistet din returlabel og gerne vil sende dine købte varer retur, bedes du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe ved at sende dig en ny.

Kan jeg bytte en vare?

Varer, som er købt på webshoppen under www.zizzi.dk, kan enten byttes i en af vores butikker eller sendes retur til Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, 7190 Billund, att. Kundeservice. Vedlagt i pakken finder du en returlabel, som er forudbetalt. Er du Club Zizzi-medlem, er det gratis at sende retur. Er du ikke medlem, vil vi fratrække 29 kr. fra det totale beløb, som du skal have refunderet for de returnerede varer. Det er ikke muligt at ombytte, såfremt du sender varen retur til vores lager.

Ved returnering til Zizzi Denmark ApS refunderes købsprisen til den konto, der er oplyst ved bestilling. Pengene vil fremgå på din konto inden for 2-30 dage alt efter hvilken kortudbyder, der er benyttet.

Du kan bytte, reklamere eller få pengene retur i alle Zizzis egne butikker, for varer købt på webshoppen, mod fremvisning af gyldig faktura. Varer kan kun byttes eller returneres, hvis de stadig har deres originale hangtag og prismærke på.

Hvis der er tale om en reklamation, betaler vi altid returportoen. Det er vigtigt, at du gør det tydeligt i pakken, at varen sendes retur som en reklamation. Pengene krediteres til den konto, hvorfra bestillingen er betalt.

I har leveret det forkerte. Hvad gør jeg?

Hvis vi ikke har leveret den vare, som du har bestilt, eller vi slet ikke har leveret en vare, som står oplyst på din faktura og/eller din følgeseddel, så skal du kontakte vores kundeserviceafdeling, hvor du bedes oplyse dit ordrenummer.

Vi vil hurtigst muligt undersøge din ordre nærmere og vende tilbage til dig herom.

Hvis en vare, som du har bestilt, er udsolgt, vil varen blive annulleret fra din bestilling. Dette vil være oplyst i den e-mail, som du modtager, når vi afsender din resterende bestilling fra vores lager.

Hvorfor har I ikke refunderet leveringsomkostningerne?

Leveringsomkostningerne (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfælde af fejl og mangler.

Hvis vi har sendt en forkert vare eller en vare med fejl, så skal du kontakte kundeservice på tlf 70301416 eller kundeservice@zizzi.dk og angive dit ordrenummer. Vi vil hjælpe dig med at sende varen retur uden beregning. 

I har refunderet et forkert beløb. Hvad gør jeg?

Hvis du mener, at du ikke har fået det korrekte beløb refunderet, skal du kontakte kundeservice på tlf. 70301416 eller kundeservice@zizzi.dk og opgive dit ordrenummer samt det korrekte beløb.

Bemærk: Leveringsomkostningerne (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfælde af fejl og mangler på hele ordren.

Hvornår får jeg penge retur, hvis jeg har fortrudt mit køb?

Vi skal sørge for, at der sker tilbagebetaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse fra dig om, at du vil fortryde dit køb.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Alt efter hvilket betalingskort du har benyttet, går der typisk mellem 2-30 dage, fra vi har overført pengene, til din kortudbyder overfører pengene på din konto.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen - alt efter hvad der er tidligst.

Du hæfter dog selv for værdiforringelse af varen, ligesom du selv hæfter for, hvis varen bortkommer eller beskadiges under transport.

Kan jeg fortryde mit køb?

Som forbruger har du altid ret til at fortryde et køb, som du har foretaget på en webshop. 

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du blot, inden 30 dage fra din modtagelse af varen, meddele os på en utvetydig måde, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.  Som medlem af Club Zizzi har du dog 100 dages returret i stedet for 30 dage.

Det kan f.eks. ske ved, at du benytter den standardfortrydelsesformular, som du får udleveret sammen med din faktura, inden du modtager din vare.

Når du skal returnere, kan du benytte dig af den returlabel, som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning, der er med i din pakke.

Du kan også vælge at returnere i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt på webshoppen.

 

Kan jeg annullere min ordre – eller dele af den?

Nej, det kan du desværre ikke. Vi behandler din bestilling, så snart vi modtager den, så leveringen kan ske hurtigst muligt.

Men du har altid mulighed for at fortryde dit køb, ligesom du kan bytte dine varer i alle <Zizzis egne butikker

Kan jeg ændre min ordre?

Som udgangspunkt, nej.

Når du har modtaget en e-mail fra os om, at vi har modtaget din bestilling, så kan du som hovedregel ikke ændre den. Dette skyldes, at vi sender din bestilling til lageret med det samme, så leveringen kan ske hurtigst muligt.

Hvis du umiddelbart efter afsendelsen af din ordre vil annullere din bestilling, kan du prøve at ringe til kundeservice, hvorefter vi vil forsøge at nå at ændre i bestillingen. 

Vi kan dog ikke tilføje varer til din bestilling.

Hvad gør jeg, hvis der er en fejl ved min vare, og jeg gerne vil reklamere?

Såfremt du har købt en vare på webshoppen, som på trods af vores kvalitetskontrol alligevel giver anledning til reklamation, så skal du returnere varen ved hjælp af det returlabel, der var med i pakken, og en udfyldt returseddel til: 

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29 
7190 Billund 
Att.: Kundeservice 

Så vil vi hurtigst muligt undersøge varen.

Husk at benytte den vedlagte returlabel. Du skal ikke selv afholde de omkostninger, der er forbundet ved, at du skal sende den mangelfulde vare retur til os.

Du kan også reklamere i alle Zizzis egne butikker.
​​​​​​​Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Returner købet med Klarna faktura

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget en betalingspåmindelse fra Klarna?
 
Returneringer til vores lager tager altid lidt længere tid (op til 14 arbejdsdage), hvilket betyder, at din deadline for betaling hos Klarna kan udløbe tidligere.

Klarna er en ekstern betalingstjeneste-udbyder for køb via faktura. Hvis du bestiller med Klarna faktura, har din faktura altid en betalingsfrist på 30 dage fra afsendelsesdatoen.

I tilfælde af en returnering kan Klarnas betalingsbetingelser og vores behandling af returneringen hurtigt overlappe hinanden.

For at undgå betalingsgebyrer og påmindelser fra Klarna anbefaler vi derfor altid, at du sætter din Klarna faktura på pause ved at registrere returneringen.

Du kan nemt gøre dette ved at bruge Klarnas app eller gå ind på din kundekonto på klarna.dk. Alternativt kan du registrere returneringen af din ordre hos Klarnas kundeservice på 69 91 88 81 eller via deres livechat på klarna.dk.

Retur af bestillinger betalt med Klarna faktura

Zizzi bruger Klarna som ekstern betalingstjeneste for bestillinger betalt med faktura. Hvis du bestiller med Klarna faktura hos Zizzi, vil fakturaen altid have en forfaldsdato på 30 dage, fra den dag bestillingen bliver sendt. Når du returnerer din bestilling eller dele af den, kan det derfor ske, at forfaldsdatoen på fakturaen udløber, mens returneringen bliver behandlet.

For at undgå rykkergebyrer fra Klarna anbefaler vi derfor, at du informerer Klarna om returneringen og beder dem om at sætte fakturaen i bero.

Du kan nemt gøre dette i Klarna-appen eller på din konto på Klarna.dk. Alternativt kan du kontakte Klarnas kundeservice på 69 91 88 81 eller via live chat på Klarna.dk.

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du tilbagelevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 100 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, såfremt du er medlem af Club Zizzi. Hvis du ikke er medlem, skal tilbageleveringen ske senest 30 dage fra denne dato. Returretten gælder i 100 dage som Club Zizzi-medlem eller 30 dage for ikke-medlemmer, og perioden beregnes fra den dag, du har modtaget varen.

Returnering kan ske ved, at du benytter dig af det retur-klistermærke, som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning, der er med i din pakke.

Du kan også vælge at bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen. Pengene udbetales til samme kort, som er anvendt til at foretage købet.

Du afholder selv de omkostninger, som er forbundet med at returnere en vare, fordi du har fortrudt dit køb – også selvom varen i første omgang var fragtfri. Se priser for retur. Der er fri retur for Club Zizzi-medlemmer.

Har du varer fra flere forskellige ordrer, som du sender i samme pakke, beder vi dig informere os herom.

Du kan ikke tilbagelevere varer ved at aflevere dem fysisk hos Zizzi Denmark ApS i Billund.

Husk at følge returvejledningen der er vedlagt din pakke – og notere Track & Trace-nummeret på den returlabel, der er med i pakken.

Husk at bede om en kvittering for returneringen når du afleverer din pakke. 
Hvis du afleverer pakken i en postkasse eller ikke har en kvittering, kan vi ikke igangsætte en undersøgelse/klageproces, hvis pakken forsvinder under forsendelsen. I disse tilfælde kan vi desværre ikke udstede en tilbagebetaling.

Du afholder selv de omkostninger, som er forbundet med at returnere en vare, fordi du har fortrudt dit køb – også selvom varen i første omgang var leveringsfri. Returnering er gratis for Club Zizzi-medlemmer.
Returnering kan ske ved, at du benytter dig af den returlabel, som er med i din pakke. Du kan følge den vejledning, der er med i din pakke.
Du kan også vælge at bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Fragtpriserne på returnering er følgende, hvis du benytter dig af den vedlagte returlabel: 

Pris Medlemmer
Butik Gratis Gratis
GLS 29 DKK Gratis
Bring Pakkeshop 29 DKK Gratis
PostNord Pakkeshop 29 DKK Gratis


Returnering og reklamation

Såfremt du har købt en vare på webshoppen, som på trods af vores kvalitetskontrol alligevel giver anledning til reklamation, afholder du ikke selv de omkostninger, der er forbundet med returneringen. Ved returnering af en reklamation skal du sende den mangelfulde vare retur til os ved hjælp af den returlabel, der var med i pakken, og en udfyldt returseddel.

Kontakt butikker
Har du spørgsmål til en af vores butikker - f.eks. om hvilke varer der lagerføres i en bestemt butik - så kan du finde vores butikker og deres info her
Kundeservice
Har du spørgsmål til vores varer, behandling af din ordre eller returnering af varer købt i webshoppen, kan du altid kontakte vores online kundeservice.
Ring til kundeservice på telefonnr. +45 70 30 14 16
Send en e-mail til kundeservice@zizzi.dk - husk at skrive hvilket ordrenummer det drejer sig om

Vores kundeservice-åbningstider er:
​Mandag - torsdag kl. 09.00 - 17.00, fredag 09:00 - 16:00
Frokostlukket: kl. 12.00 - 12.30
Vi bestræber os på at besvare din henvendelse hurtigst muligt.
NB: Vi kan ikke kontaktes i weekender eller på helligdage.
Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, DK-7190 Billund  | CVR-nr. 14017577

Vi skal sørge for, at der sker tilbagebetaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse fra dig om, at du vil fortryde dit køb.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Alt efter hvilket betalingskort du har benyttet, går der typisk mellem 2-30 dage, fra vi har overført pengene, til din kortudbyder overfører pengene på din konto.
Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen - alt efter hvad der er tidligst.
Du hæfter dog selv for værdiforringelse af varen, ligesom du selv hæfter for, hvis varen bortkommer eller beskadiges under transport.

Hvis du har mistet din returlabel og gerne vil sende dine købte varer retur, bedes du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe ved at sende dig en ny.

Du kan blive medlem af Club Zizzi ved at kontakte din lokale Zizzi-butik og udfylde en tilmeldingsblanket eller udfylde tilmeldningsformularen på zizzi.dk

Kundeservice@zizzi.dk

Mails besvares på hverdage, hurtigst muligt indenfor 24 timer

Send os en mail

Chat med os

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 21.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

Åbn chat

Kontakt butikken

Har du spørgsmål til en af vores butikker, så find mere info på butikkens side

Find butik

Ring på 70 30 14 16

Mandag - torsdag: kl. 09.00 - 17.00
Fredag: kl. 09.00-16.00

OBS. Kun spørgsmål til online shop