Varer der er købt i perioden fra d. 16/10 2017 indtil d. 21/12 2017 kan returneres indtil d. 10/1 2018.

HANDELSBETINGELSER


Du bør læse betingelserne grundigt igennem inden brug af websitet. Ved at bruge dette website accepterer du disse betingelser i deres helhed.

Velkommen til Zizzi’s officielle webshop (”Webshoppen”).

Webshoppen udbydes af Ball Wholesale A/S, cvr. nr.14 01 75 77, Kløvermarken 29, 7190 Billund (”Ball”).
Før du kan bestille en vare på Webshoppen, skal du acceptere disse Handelsbetingelser med Persondatapolitik for Ball Wholesale A/S og Standardfortrydelsesformular (”Handelsbetingelser”). Det sker ved, at du aktivt klikker af, at du har læst og accepteret disse Handelsbetingelser.

Du accepterer ved dit aktive klik, at vi både kan give dig oplysninger ved brug af e-mail og på papir – alt efter, hvad vi måtte finde hensigtsmæssigt.

Vi sælger udelukkende vores varer fra Webshoppen til forbrugere, som er fyldt 18 år.

Du bekræfter derfor også ved accept af disse Handelsbetingelser, at du er 18 år, og at du alene handler som forbruger, dvs. at du alene indkøber varer til eget forbrug, eller som en gave til andre.

Vi leverer kun varer i Danmark. Færøerne og Grønland er ikke omfattet heraf på nuværende tidspunkt.


1. BESTILLING

Du vil på Webshoppen kunne se oplysninger om en lang række varer, herunder om materialevalg, størrelser, farver, kendetegn, mål, vaskevejledning og priser.

Det er oplysninger, som har til formål at give dig de bedste forudsætninger for at bedømme varen, inden du afgiver en bestilling om et køb på Webshoppen.

Selvom vi hele tiden forsøger at holde Webshoppen opdateret, vil der være tilfælde, hvor vi ikke kan levere den vare, som fremgår af Webshoppen, eller hvor vi ikke kan levere varen til den pris, som fremgår af Webshoppen.

Du accepterer derfor, at Webshoppen alene er en opfordring til dig om at give tilbud til os.
Det betyder, at vi ikke er forpligtede til at levere den eller de varer, som du har bestilt, før vi har trukket penge på din konto.

I din indkøbskurv vil du kunne se de varer, som du har valgt, ligesom du vil kunne se den samlede pris på de varer, som du har valgt. Prisen er opgjort i danske kroner og inkluderer både moms og leveringsomkostninger.

Du er ikke bundet af din bestilling, før du har gennemført følgende trin:

  1. Din bestilling
  2. Information
  3. Betaling

Du kan på ethvert tidspunkt afbryde hvert trin, hvis du har lyst.


2. BETALING

Du har mulighed for at betale for din bestilling med følgende betalingskort:

  • Dankort / VISA Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • MasterCard

Betaling med betalingskort foregår gennem en krypteret godkendt forbindelse via Dansk Internet Betalingsservice (DIBS), som er godkendt af PBS. Ved betaling vil du blive afkrævet kortnummer, sikkerhedskode og udløbsdato.

Dine kreditkortsoplysninger bliver ikke gemt hos Ball Wholesale A/S. Oplysninger om dit kreditkort bliver håndteret af vores betalingsudbydere DIBS og NETS. Det er derfor ikke muligt for en udenforstående at få dine kreditkortoplysninger i vort system.

Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen bliver afsendt fra vores lager. Det er først på det tidspunkt, at der er indgået en bindende aftale mellem dig og Ball Wholesale A/S.

Kortbetalingen er gebyrfrit, med undtagelse af Mastercard, hvor betalingsgebyret er 1,25%


3. BEKRÆFTELSE AF BESTILLING

Så snart du har bekræftet din betaling af de varer, som du har bestilt, vil du modtage en automatisk genereret e-mail med en bekræftelse fra os.

E-mailen indeholder en opsummering af din bestilling, dvs. type, størrelse, farve og pris inklusiv moms og leveringsomkostninger, samt dit ordrenummer. Du bør gemme denne e-mail, f.eks. hvis du senere skulle få brug for at kontakte vores kundeserviceafdeling.

Den automatisk genererede e-mail er ikke nogen accept fra os af dit tilbud, men informerer dig alene om, at vi har modtaget din bestilling, og at vi nu vil håndtere denne.


4. HÅNDTERING AF BESTILLING

Vi sender din bestilling til lageret i samme øjeblik, som du afgiver bestillingen. Det sker, så leveringen kan ske hurtigst muligt, ligesom det sker for, at vi hurtigst muligt kan sikre, at vi har varen på lager.
Hvis vi ikke har varen på lager, vil du modtage en e-mail herom.

Hvis vi har varen på lager, vil vi hurtigst muligt levere varen til dig.

Vi bestræber os på at afsende din bestilling fra vores lager samme hverdag, som du har afgivet bestillingen på Webshoppen, hvis du har afgivet bestillingen før kl. 15.

Hvis du først har afgivet bestillingen efter kl. 15, eller du har afgivet bestillingen på en weekend- eller helligdag, så vil dine varer som hovedregel først blive afsendt den førstkommende hverdag.

Vi kan desværre ikke påtage os noget ansvar, hvis du måtte modtage varen senere, end hvad du havde forventet.


5. INFORMATION OM AFSENDELSE

Du vil samtidig med, at varen sendes fra vores lager, modtage en e-mail. Denne e-mail vil indeholde reference til dit ordrenummer.

E-mailen vil herudover indeholde følgende oplysninger, som er relevante for dig, og som du bør gemme:

  • Track and trace nummer hos PostNord eller GLS til din pakke
  • Faktura for dit køb i pdf-fil
  • Disse Handelsbetingelser i pdf-fil


6. LEVERING OG INFORMATION

Du kan desværre ikke selv komme og hente dine varer hos Ball Wholesale A/S i Billund.

I stedet vil du modtage dine varer i en pakke med PostNord eller GLS.

Vi sørger for at indgå en aftale om levering med PostNord eller GLS. En vare er leveret, når du har den i din besiddelse. Dvs. når den er leveret til din adresse, eller du har hentet den på posthuset, i butikken eller lignende.

Hvis vores faktura til dig er på over 699 DKK inkl. moms, er leveringen fragtfri.

Hvis vores faktura til dig er på under 699 DKK inkl. moms, så koster leveringen fra 30 DKK inkl. moms.
Vær opmærksom på, at du ved tilmelding til PostNords ordning "Modtager Flex" selv hæfter for pakken, hvis den skulle bortkomme efter PostNords levering til dig i henhold til aftale om flexlevering. Det skyldes, at sådanne aftaler om modtagerlevering er indgået direkte mellem dig selv og PostNord, og at vi derfor ikke har indflydelse, instruktion eller beføjelser vedrørende dette.
Din pakke med varer vil indeholde en Returseddel med vejledning, samt et klistermærke påtrykt ”Returpakke”.

Retursedlen indeholder en oversigt over de varer, som du har købt, samt en vejledning til returnering.
Retursedlen og klistermærket påtrykt ”Returpakke” skal du benytte, hvis du vil returnere en eller flere af de varer, som du har købt, f.eks. hvis du ønsker at fortryde dit køb, eller hvis du ønsker at reklamere over varen.

Ved underleveringer krediteres der for ordrens manglende antal. Ved evt. linjerabatter krediteres dette også på ordren. Der vil i begge tilfælde blive adviseret på samme mailadresse, som er oplyst ved købet.


7. FORTRYDELSE

Du har, som forbruger, ret til uden begrundelse at fortryde dit køb i indtil 14 dage efter den dag, hvor du - eller en af dig angiven tredjemand som ikke er transportøren - har fået varen i fysisk besiddelse.
For at kunne benytte din fortrydelsesret skal du inden 14 dages fristens udløb meddele os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Det kan ske ved, at du gør brug af den Standardfortrydelsesformular, som er vedlagt disse Handelsbetingelser.

Du kan også vælge at fortryde dit køb på andre måder. Meddelelse skal i så fald blot være utvetydig og ske til:

Ball Wholesale A/S
Kløvermarken 29
7190 Billund
retur@zizzi.dk

Hvis du har gjort brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig vedrørende det fortrudte køb, herunder også de eventuelle leveringsomkostninger på max DKK 30, som du selv måtte have afholdt til leveringen af dine varer.

Vi er dog ikke forpligtede til at refundere betalingsgebyret eller de ekstra omkostninger ud over de max DKK 30, som du selv måtte have afholdt som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi har tilbudt til dig.
Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med din tilbagelevering af varen. Disse udgifter vil typisk beløbe sig til DKK 35. Beløbet vil vi fratrække dit tilgodehavende, inden det udbetales til dig.

Tilbagebetaling vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse fra dig om din beslutning om at fortryde købet. Du vil kunne se dine penge i løbet af 2-30 dage, alt efter hvilket kort du har benyttet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen - alt efter hvad der er tidligst.


8. TILBAGELEVERING EFTER FORTRYDELSE

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Hvis du har fortrudt dit køb, så skal du tilbagelevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Tilbagelevering skal ske ved at benytte retur-klistermærket "Returpakke", som sidder på "Retursedlen", som var vedlagt din pakke med varer, da du modtog den.

Du kan ikke tilbagelevere varer ved at aflevere dem fysisk hos Ball Wholesale A/S i Billund. I stedet skal varen sendes til: Ball Wholesale A/S, Kløvermarken 29, 7190 Billund, sammen med en udfyldt Returseddel, eller afleverer varene i en af Zizzi's egne butikker.

Du skal selv afholde de direkte udgifter, der er forbundet med din tilbagelevering af varen. Disse udgifter vil typisk beløbe sig til DKK 39. Beløbet vil vi fratrække dit tilgodehavende, inden det udbetales til dig.
Det er dit ansvar, hvis varen bliver væk eller beskadiget under forsendelse, så husk at notere det track & trace nummer der står på det returpakkelabel du benytter.

Såfremt varens værdi er forringet, når vi modtager varen, og denne forringelse skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og den måde, varen fungerer på, så hæfter du selv for værdiforringelsen. En vare vil bl.a. have mistet sin værdi for os, hvis du har klippet tags af varen, hvis du har vasket varen, eller hvis du har haft varen på i længere tid, end hvad du ville have kunne prøve i et prøverum i en fysisk butik. I disse tilfælde vil vi ikke kunne sælge varen til en anden kunde, hvorfor varen er uden værdi for os. Du vil derfor ikke kunne få dine penge retur i sådanne tilfælde.


9. BYTTESERVICE

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.


10. FEJL I FORSENDELSE

Hvis vi beklageligvis ikke har leveret de varer, som du har bestilt, og som står oplyst på din faktura og/eller din Følgeseddel, så skal du kontakte vores kundeserviceafdeling (se Pkt. XV), hvor du bedes oplyse dit ordrenummer.

Så vil vi hurtigst muligt undersøge din ordre nærmere og vende tilbage til dig herom.


11. REKLAMATION

Du kan reklamere i alle Zizzis egne butikker.
Her kan du, mod fremvisning af faktura, bytte, reklamere eller returnere varer købt i webshoppen.

Såfremt du har købt en vare, som på trods af vores kvalitetskontrol, alligevel skulle give anledning til reklamation, kan du returnere varen i Zizzis egne butikker eller returnere varen sammen med Ball Wholesale A/S’ Returseddel til:

Ball Wholesale A/S
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice

Det er vigtigt, at du markerer på retursedlen, at der er tale om en ”Reklamation”, samt hvor på varen reklamationen er.

Du skal ikke betale returporto for de defekte varer. Du skal derfor blot på din pakke sætte retur-klistermærket "Returpakke", som var vedlagt din pakke med varer, da du oprindeligt modtog denne. Så sørger vi for betaling.

Hvis vi konstaterer at varen er mangelfuld vil vi, uden videre, returnere det beløb, som du har betalt for den pågældende vare. Det vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Dit køb er i øvrigt i det hele omfattet af den almindelige danske købelov.

En klage over en vare købt hos os, kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrrelsens Center for Klageløsning. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk EU-kommissiones online klageportal kan også anvendes. Klagen kan indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores email adresse: kundeservice@zizzi.dk


12. FORBEHOLD

Vi tager forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer, som fremgår af Webshoppen.
Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på Webshoppen, præcist gengiver de farver, som varerne faktisk har. Hvordan farverne gengives, afhænger af indstillingerne på din computer.

Informationerne på Webshoppen kan indeholde tekniske fejl eller typografiske fejl.

Informationen på Webshoppen kan ændres uden varsel.

Informationerne som publiceres på Webshoppen kan indeholde referencer eller krydsreferencer til andre produkter. Adgang til sådan information kan ikke garanteres, specielt med tanke på at al information kan ændres uden varsel.


13. PERSONOPLYSNINGER OG COOKIES

I forbindelse med din brug af Webshoppen vil der blive behandlet herunder indsamlet og brugt en række oplysninger vedrørende dig.

Det er en betingelse for din brug af Webshoppen, at du accepterer den gældende Persondatapolitik for Ball Wholesale A/S, som er vedlagt disse Handelsbetingelser som bilag 1 (”Persondatapolitik”). Du accepterer denne Persondatapolitik, når du aktivt klikker af, at du vil acceptere disse Handelsbetingelser.

Den til enhver tid gældende Persondatapolitik for Ball Wholesale A/S og Information om brugen af cookies kan findes på hjemmesiden under domænenavnet www.zizzi.dk.


14. OPHAVSRET & VAREMÆRKER

Varer og indholdet på Webshoppen, herunder tekst, billeder og lyd, er ophavsretligt beskyttet og tilhører Ball Wholesale A/S.

Varer og øvrigt indhold på Webshoppen må ikke anvendes, gengives, ændres eller kopieres, medmindre der foreligger et samtykke fra Ball Wholesale A/S.

Varerne, som kan købes på Webshoppen, er mærket med varemærker, som er registrerede af Ball Wholesale ApS, som er et med Ball Wholesale A/S koncernforbundet selskab.

Det er ikke tilladt at anvende disse varemærker i erhvervsmæssigt øjemed, medmindre der foreligger et samtykke fra Ball Wholesale ApS.


15. KONTAKTOPLYSNINGER

Hvis du vil kontakte Ball’s kundeservice pr. telefon, kan du ringe på: +45 70 30 14 16 (Mandag - torsdag: kl. 10.00 - 16.30, fredag: kl. 10.00-16.00, frokostlukket mellem kl. 12.00 - 12.30)

Vi kan ikke kontaktes i weekenden eller på helligdage.

Du kan også kontakte os pr. e-mailadresse: kundeservice@zizzi.dk

Du kan også anvende almindelig post ved fremsendelse til:

Ball Wholesale A/S
Kløvermarken 29
7190 Billund
Att.: Kundeservice – Ecommerce

Åben og print vores standardfortrydelsesformular her

Du kan også blot kopiere teksten fra fortrydelsesformularen og sende det via mail til kundeservice@zizzi.dk